Lege eller jordmor?

Visste ikke at man kunne velge [emoji14] #førstegangs [emoji14]
Jeg veit ikke? Ser for meg at jeg ville likt meg best hos jordmor, men så ser jeg mange her ønsker seg kun til lege. Er det noen grunn til det?:)

Man kan velge/gå kun til jordmor dersom svangerskapet foreløper normalt og det ikke er noe spesielt som krever oppfølging fra lege :)

Jeg kommer til å gå til jordmor i hovedsak. De har mye bedre tid og gjerne mer kunnskap om svangerskap enn leger :) Jeg er veldig fornøyde med fastlegen min men opplevde at jordmor var "varmere" og brydde seg mer om hvordan jeg hadde det osv.

Last edited:
Man kan velge/gå kun til jordmor dersom svangerskapet forelder normalt og det ikke er noe spesielt som krever oppfølging fra lege :)

Jeg kommer til å gå til jordmor i hovedsak. De har mye bedre tid og gjerne mer kunnskap om enn leger :) Jeg er veldig fornøyde med fastlegen min men opplevde at jordmor var "varmere" og brydde seg mer om hvordan jeg hadde det osv.
Takk for svar. Det sa svigerinna mi og "jordmødre er guds gave til kvinnen":p
De gangene jeg har vært hos lege med graviditet har det vært veldig "rett frem" :)

Man kan velge/gå kun til jordmor dersom svangerskapet foreløper normalt og det ikke er noe spesielt som krever oppfølging fra lege :)

Jeg kommer til å gå til jordmor i hovedsak. De har mye bedre tid og gjerne mer kunnskap om svangerskap enn leger :) Jeg er veldig fornøyde med fastlegen min men opplevde at jordmor var "varmere" og brydde seg mer om hvordan jeg hadde det osv.

Samme her! Gikk kun til jordmor sist svangerskap, og kommer til å gjøre det nå også. Sist var jeg kun hos legen dersom jeg hadde litt høye verdier på urinprøvenehos jordmor. (For å evt. få resept på antibiotika), også var jeg der en gang i forbindelse med noe utslett jeg fikk på magen. Og hun kunne ikke brydd seg mindre om hvordan jeg hadde det føltes det som.. [emoji28]

Back
Topp