Lege eller jordmor?

Her blir det bare lege sånn som sist[emoji4] Han vet om tidligere svangerskap og de som endte i SA, i tillegg har han ultralyd så føler meg tryggest der[emoji4]

Kun til jordmor. Jeg var det i første graviditet, og jeg fikk veldig god kontakt med henne og trivdes veldig godt med å gå kun til henne.

Har gått annenhver gang til de i tidligere svangerskap, og kommer nok til å gjøre det nå også [emoji5]

Her i vår kommune er det et fast opplegg, tydeligvis, med oppsatte kontroller gjennom hele svangerskapet. Noen hos lege, resten hos jordmor. Kan sikkert klare å endre på det om man har lyst, men har tiltro til at dette systemet skal fungere bra! :) Har ikke erfaring fra tidligere,heller, så har ingen preferanser :)

Her går vi kun til lege på første svangerskapskontroll, å så jordmor resten av svangerskapet :) tror det er standard her i våres kommune :)

Får ikke bestemme noe særlig der
Her blir det full oppfølging av lege, jordmor, sykehus og psykiatrisk sykepleier. Kommer til å ha nok av avtaler igjennom svangerskapet ihvertfall

Holder meg nok til legen denne gangen og, følges ekstra opp av henne pga vanskelig regulert stoffskifte gjennom 20 år. Skal jeg til jm i tillegg blir det så fryktelig mange kontroller...

Visste ikke at man kunne velge [emoji14] #førstegangs [emoji14]
Jeg veit ikke? Ser for meg at jeg ville likt meg best hos jordmor, men så ser jeg mange her ønsker seg kun til lege. Er det noen grunn til det?:)

Her blir det jm om hun ikke er sm denne gangen også. Måtte gå til legen sist, og han bare gjør det han må. Gikk til og med med uvi hele svangerskapet uten behandling. Og når jeg spurte på kontroll i uke 38 om det ikke skulle behandles. Fikk jeg nok kanskje få det. Litt dumt å føde med uvi. Og lege skal henvise til sykehuset for terminkontroll etter uke 40, det hadde han ikke peil på. Så spurte om vi ikke skulle sette opp en time uken etter. Selv når jeg sa: den skal jeg vell ha på sykehuset, sendte han ingen henvisning. Så da jeg ringte føden for å høre om jeg ikke skulle få time, forsto de ikke hvorfor legen ikke hadde henvist.

Men noen som vet om en kan ta første kontroll hos jm? Det skal jo tas litt blodprøver?!?

Begge tror jeg, ikke møtt jordmor før. Spørs litt hvordan hun er, ikke spesielt fornøyd med den nye legen min

Lege uke 12. Deretter jordmor. Er planen iallfall. Men ny jordmor i min kommune så jeg må se om jeg er komfortabel med henne og at kjemien stemmer. Jeg er egentlig veldig lei meg for at ikke jordmor fra mitt forrige svangerskap er der mer [emoji174]

Lege i uke 10 og jordmor i uke 12, så får jeg se hva jeg fortsetter med [emoji4] Veldig godt forhold til fastlegen, håper jordmor er ålreit også [emoji106]

Back
Topp