Lege eller jordmor

lillafrue

Glad i forumet
Jeg tenker å bestille time til den første svangerskapskontrollen snart, er 6+4 nå. Er vel greit å ha den mellom uke 10 og 12 har jeg skjønt.

Jeg sliter med å bestemme meg for om jeg skal ha den hos legen eller jordmor. Har bare vært hos den nye legen min en gang og hadde ikke en veldig god følelse etter den, men det kan jo være bedre neste gang.

Hva er fordelen med å ha den hos legen? Føler det er det man skal gjøre på en måte..

Hvem skal dere til?
 
Første kontroll 'må' vel være hos lege, for da skal man ta blodprøver.
 
Kan vel helt sikkert bare stikke innom legekontoret og ta de blodprøvene uten å ha time, eller?
Mye mulig, men lettvint som jeg er tar jeg da denne timen hos fastlegen. Resten tar jeg hos jordmor, med mindre jeg trenger sykemelding.
 
Eg har alltid hatt første time hos lege. Han har alltid tatt alt av blodprøver osv og ein gyn undersøkelse, der han kjenner på størrelsen på livmora. Så har eg hatt jordmor resten (e vel 2-3 timer som er forbeholdt/anbefalt å ha hos lege) men eg trur og att ein kan gå kun til jordmor om ein ønske da :)
 
Jeg ringer jm. Legekontoret her er håpløst, de oppfører seg finere om de får klare instrukser fra jm. Hun ringer og kjefter om de ikke gjør som de skal :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hadde første hos jordmor med forje. Ble bare sendt på labben for å ta prøver. Tror nok det blir jordmor igjen.
 
Jeg har første time til lege men kommer til å gå til JM etter det...
 
Tar første time hos legen også ser jeg ann etter det. Akkurat byttet fastlege å hun er så fantastisk så mulig jeg kunne tenke meg å gå på kontroll hos henne
 
Første kontroll 'må' vel være hos lege, for da skal man ta blodprøver.

Jeg har alltid gått til jordmor første gang. Hun måler også blodprosent. Jeg kan ikke huske at jeg tar blodprøve i svangerskapet i det hele tatt, kun når jeg har bedt om å få sjekke jernlageret...
Hvorfor tar dere andre blodprøve?
 
Så deilig å ha en lege du er fornøyd med!;)

Ja veldig =) Det har jeg faktisk ikke opplevd før. De har alle vært hyggelige (ja "alle" hehe) men aldri tatt seg tid, tatt ting på alvor, hatt peiling på hva de driver m etc :p Gull å finne en som har alt i et hehe
 
Skal til legen første gangen. Ta blodprøver og så bestiller hun ordinær ultralyd samtidig.
 
Back
Topp