Lege eller jordmor?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Hva synes du var/er best å gå til på kontroller? Lege eller jordmor?

Jeg gikk helst til jordmor, mye fordi fastlegen min hadde slutta og de gangene jeg var hos lege på kontroll var det en nyutdannet vikar jeg ikke kjente og som hadde veldig lite erfaring med gravide. Jeg følte jeg ble sittende og forklare han hva som skjer med kroppen i et svangerskap, og ikke omvendt. Han skjønte blant annet ikke hvorfor jeg (på 36 ukers kontroll) sa jeg var trøtt og sliten.. :-)

Jeg har gått til jordmor, føler jeg må være "syk" for å gå til lege.:) Syns også det er greit med 1 person som følger deg hele veien;)

Vært hos begge. Legen har mye mindre tid..

Vært hos begge, men mest hos jm noe som jeg også likte best :) hun var mye mer forståelsesfull, og kunne mye mer.

Gikk til begge, foretrekker jordmor fordi hun har bedre tid :) har vel egentlig ikke spurt om så fryktelig mye, men føler at dersom jeg har hatt noe på hjertet lytter jm på en annen måte og virker mer intr i det jeg lurer på. Har en veldig god fastlege, men forbinder lege med sykdom og har kun vært der ifm sm og en liten blødning tidlig i sv.

Jeg gikk annenhver gang til jordmor og lege med første, men bare til jordmor med andre og tredje. Samme jordmor hele tiden, og det har vært supert å gå til ei som kjenner meg og mine svangerskap så godt. Faktisk har både min og mannens første reaksjon på de to siste svangerskapene vært en glede over at da får vi gå til jordmoren vår igjen. Han var med på alle kontroller med første, men bare et par ganger med de andre to, men er like glad for henne som jeg.

Back
Topp