lege eller jordmor?

lillepetit

Andre møte med forumet
Sist jeg var gravid forholdt jeg meg til legen helt frem til mot slutten av graviditeten. Da gikk jeg til jordmor som målte magen og snakket om fødselen etc. Var egentlig en veldig ok ordning, men kunne tenkt meg å høre hva andre gjør?
 
Nå er det noen år siden sist gang, men syntes å huske at jeg var hos legen første gang, og så hos jordmor resten.. Ikke 100% sikker, men tror det var sånn :)
 
Forrige svangerskap gikk jeg til gyn nesten hele første trimester, pga ekstra oppfølging (måtte ha hjelp for å bli gravid sist), og så jordmor resten av svangerskapet - fastlegen oppsøkte jeg for sykemelding og resept på antibiotika pga UVI :p

Denne gangen...? Vet ikke. Blir tidlig ul når jeg er ca 8 uker, jaffal. Jeg har mest lyst til å gå til jordmor, har dårlig erfaring med fastleger og svangerskapsomsorg - jeg kunne MYE mer om svangerskap, var MYE mer oppdatert, enn fastlegen sist gang. Men har byttet lege, så vet ikke...

Har søkt fødeplass på ABC, for jeg vil komme i kontakt med jordmora jeg hadde sist. Da hadde jeg fødeplass på Føderiket, men det er jo lagt ned - og hun har fått jobb på ABC. Men hun driver også med hjemmefødsler, så jeg satser på å få med mannen på at vi skal føde hjemme :) I så fall blir det BARE jordmor :)
 
Hei :)

Jeg kommer til å gå mest til jm.Sist gikk jeg annhver gang til lege og jm. Angret litt på det for jeg fikk ikke så mye nytte av legen. Selvom han er en flink lege.
Vet at jeg skal få gå til samme jm denne gangen, det er jeg veldig glad for :)

Hvor kjapt etter dere har testet ringer dere lege evt jm og bestille første time. jeg har lyst å snakke med legen tidlig ang passiv røyking på arbeidsplassen. Jobber nattevakt og må gå en del oppi røyk hos brukere! =/  dette er noe jeg er SVÆRT imot og mannen min liker det ikke heller=/
 
Sist gang fulgte jeg det normale oppsettet med annenhver gang til lege og jordmor. Denne gangen kunne jeg tenkt meg å gå hovedsaklig til jordmor, men det er selvfølgelig ikke mulig her i byen hvor en ikke får sin første private time med jordmor før i uke 24 emoticon
 
Regner med at jeg blir å gå annen hver gang til lege og jordmor. Var det jeg gjorde sist også, og syntes at det funket bra :)
 


Potepiloten skrev:
Regner med at jeg blir å gå annen hver gang til lege og jordmor. Var det jeg gjorde sist også, og syntes at det funket bra :)



Det samme gjorde jeg, og kommer til å gjøre det denne gangen også
 
På svangerskapskontrollene gikk jeg annenhver til lege/jm. En helt grei ordning egentlig, men følte kanskje jm hadde litt bedre tid enn legen. Tror ikke jeg får kontroller hos bare jm denne gangen, men tenkte jeg skulle høre i alle fall.

Regner med jeg må til flere ekstrakontroller etterhvert da jeg hadde sf sist gang, så de kontrollene blir vel legen å ta. (krysser fingrene for at jeg slipper det denne gangen!)
 
Trodde det var blitt ulovlig... det at arbeidere blir tvunget til å jobbe i røykfulle lokaler? Men hvis du må det, så ville jeg i så fall  sagt ifra til jobben litt tidlig så du kan unngå de verste områdene. Kanskje en god kollega som kan bistå deg litt akkurat nå, så du slipper å gi beskjed til sjefen helt ennå? Er ikke verdt å ta noen sjangser hvertfall, med verdens mest verdifulle lille skapning (som er avhengig av gode forhold) inni magen.. Lykke til. Håper jobben legger til rette for deg :)  
 
Back
Topp