lege eller jordmor?

2prinsesser1prins

Glad i forumet
Hvem har dere tenkt å ta kontrollene hos?

Litt av begge deler.
Var hos legen i dag, skal til jordmor i september. Sikter på å ha de fleste timene hos jm dersom hun har kapasitet til det, men det får jeg vel vite etterhvert.

Vil også ha det meste av kontroller hos jordmor jeg også... Følte ikke legen tok meg på alvor sist med svangerskapsdiabetes, fikk heldigvis vert en gang hos jordmor og da sendte hun meg videre til spesialist før hun ble langtidssykemeldt, legen syns ikke prøvene var så verst han.. Dust.. Begynte på insulin i veke 29 men såg ikke behovet for å sende meg videre før uke 30 han for da vokste magen så masse.. Men ble no vertfall oppfulgt, det var mere enn jeg fikk med hun første.. Der svikte absolutt alle..

Tenkte og ta annenhver gang jeg ? [:)]

Begge deler som jeg gjorde sist. Syns det fungerte veldig bra[:)]

tar annenhver gang jeg også. Den ene tenker mest på meg, mens den andre tenker mest på den lille- og jeg syns det er greit å få dekket opp hele sulamitten[8D] Dessuten er legen min ei veldig hyggelig og flink dame som elsker svangerskapskontroller så hvis det blir som forrige gang, så får jeg noen ekstra kontroller[:)]

Vil nok helst til jordmor. Bor på en liten plass der alle kjenner alle. Kjenner jordmora med andre ord [:)] Og fastlegen min har faktisk mammapermisjon [8D] Å jeg vil ikke til noe turnuslege. Noe jeg garantert får om jeg skal til lege [:'(]

Jeg tror det blir annenhver gang hos lege/jordmor.. Som førstegangsgravid har jeg nok mye spørsmål å stille dem begge! [:D]

ORIGINAL: Lykkemor`

Første time hoslegen min og resten hos jordmor :)

Samme her! Fungerte veldig bra sist! Jordmor har mye mer peiling enn legene her, og så er det greit at samme person tar symfysemålet.. Ble plutselig høyt over den ene gangen jeg måtte til lege fordi jordmora hadde ferie!

Jeg skal gå annen hver gang er planen :-)

Ofte så har jordmoren har mer tid tid å svare på de spørsmålene du lurer på og vet generelt mer om graviditet enn en lege som setter av 5-15 minutter.

jeg tar litt hos begge to jeg.
har en super fastlege som er utrlig grei å snakke med.
Så her blir det annen hver gang så lenge det er kapasitet til det[:D]

jeg vil til jordmor, legen min er ekstremt vanskelig å få tak i, og å få time hos... Hvordan gjør man det? Ringer helsestasjonen? Eller?

ORIGINAL: Fly

jeg vil til jordmor, legen min er ekstremt vanskelig å få tak i, og å få time hos... Hvordan gjør man det? Ringer helsestasjonen? Eller?

For å bestille jordmor-time må du ringe helsestasjonen. For å bestille time til legen ringer du legekontoret hvor legen jobber. Rart at du ikke får tak i han da. Er det ingen i resepsjonen heller?Er jo de som tar i mot timebestillingene, i allefall her i byen[8D]

Jeg vet hvor jeg ringer for å få legetime :P Men jo, de har resepsjon der hun jobber, som enten er opptatt eller rett til tlf svarer som ber meg å prøve senere, hver gang jeg vil ha time så har jeg måttet stoppe innom der personlig.
ORIGINAL: **Haley**

ORIGINAL: Fly

For å bestille jordmor-time må du ringe helsestasjonen. For å bestille time til legen ringer du legekontoret hvor legen jobber. Rart at du ikke får tak i han da. Er det ingen i resepsjonen heller?Er jo de som tar i mot timebestillingene, i allefall her i byen[8D]

Jeg har tenkt til å ta første timen hos legen som jeg gjorde sist. Også lurte jeg på å enten gå annenhver gang til lege/jordmor, eller gå mer til jordmor enn til legen. Har en annen fastlege enn sist svangerskap, så tenker å se åssen jeg syns det er etter første timen. Men jordmora er ei hyggelig dame som virker som hun har litt bedre tid enn legen (også en dame), så regner med det blir mer hos jordmor [:)]

jeg tror vi må se det an først.
Vi flytter jo til en annen kommune denne mnd, så må nok bytte lege da tror jeg. Men skal til kontroll til legen her 19 august, også tester jeg ut jordmor i drammen etterpå, så får vi se hva jeg velger...

Back
Topp