Lege eller jordmor på kontroll?

M

Moderator Steffen

Guest
Har du bestemt deg for om du vil ta kontrollene hos lege eller jordmor, eller om du vil gå til begge? Hvorfor tenker du som du gjør? :)
 
Forrige gang var jeg bare hos jordmor. Fungerte bra det. Denne gangen blir første gang hos fastlegen siden jeg trenger en henvisning til gynekolog. Deretter regner jeg med at det blir jordmor på resten av timene. Synes det er greit å snakke med en som kun fokuserer på gravide :)
 
Jordmor. Kun lege for blodprøver evt om jeg trenger legehjelp til noe annet. Ønsker ikke løpe ned legekontoret med mindre det er behov for det.
Er jordmor som kan graviditet, fastleger er som poteten :D
 
Går nok til begge deler :) eventuelt bare jordmor :)
 
Jeg skal til lege og jordmor annenhver gang. Legen som har bestemt det pga at jeg skal ha tett oppfølging grunnet komplikasjoner i forrige svangerskap, så blir lege/jordmor hver 4 uker ca. fra uke 16.
 
Veldig usikker.. regne me eg MÅ gå te lege ganske ofte egentlig.. men kunne godt tenkt meg å gå te jordmor også ☺️.. må sikkert bare se det an
 
Tror det blir annenhver gang slik som sist. Kommer litt an på kjemien med jordmor. Jeg er veldig glad i legen min, men hun har ikke like mye tid som jordmor til å prate :)
 
Tror det blir annenhver gang.
 
Blir nok begge deler denne gangen også :)
Vært til lege i uke 5 for å få utskrevet resept på blodsukkermåling da jeg hadde kostholdsregulert svangerskapsdiabetes sist gang. Nå har jeg bestilt time til privat TUL i uke 12, og skal bestille time hos lege igjen til samme tida for å prate om blodsukker, og ta resten av de nødvendige prøvene, så får vi se veien videre.
 
Jordmor, da jeg føler hun har mye mer kunnskap enn fastlegen min. Jeg går til privat jordmor da, så har også tilgang på lege der.
 
Kun jordmor her.
Fastlegen er ikkje min favoritt, ikkje en eg kan prate med, og føler meg berre til bry om eg er der.
Jordmødrene er en annen sak :)
 
Håper på at jeg får tatt mest mulig hos jordmor etter et meget dårlig møte med legevikaren på første svangerskapskontroll.
 
Annenhver som forrige svangerskap, men må gå til ny jordmor da hun jeg hadde sist er pensjonert :( har jeg ikke kjemi med jordmoren går jeg bare til legen min, hun er helt fantstisk :)
 
Dere som går til kun lege, er dere der mer enn 10 minutt, spør legen hvordan du har det eller noen svangerskapsrelaterte spørsmål og tips, fører dere en form for dialog? Var på første kontroll hos legen denne uka og det tok 10 minutter, hvor et par av de var i stillhet mens blodtrykket ble målt. Ikke noen andre spørsmål enn røyker du drikker du snuser du, hvem er faren og bor dere i lag. Nå er dette andre gang men det hadde ikke legen fått med seg. Hadde ikke taklet et helt svangerskap uten den muligheten til å prate med jordmor.
 
Back
Topp