Lege eller jordmor 1. kontroll?

babyverden09

Blir kjent med forumet
Hvem ringer dere først og avtaler kontroll og i hvilke uke gjøres det?

Har erfaring med at jordmødre har det ganske travelt og har ofte ikke kapasitet til å ta inn så tidlig. Gjelder det hos dere også?

Etter 1. kontroll drar man til legen eller jordmor da? Da tenker jeg på 2., 3, 4 osv.

Hvor ofte går man til kontroll? :)

Nå ble det mange spørsmål på en gang :whacky011

Jeg går til lege først.. skal når eg er 9+6.. Da får je tatt de blodprøvene som de skal ta, så går jeg til jormor resten av tiden :) og kun til lege skulle d være noe jeg trenger sykemelding eller lignende for :)

Her bkir det bare jordmor, som forrige gang :) Har som mål å klare meg uten sykemelding denne fangen også. Første time er på tirsdag neste uke :) 9+1

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Lege først her også for jeg må ta blodprøver å sjekke for antistoffer. Så blir det kontroller hos jordmor og blodprøver hos legen!

Sent from my iPhone using BV Forum

Lege på første. Så blir det nok jordmor.

Jeg skal til legen først. Fått time om to uker, da er jeg ca 6 uker på vei. Skal på tidlig ul så er veldig spent, er livredd for at noe skal være galt etter at forrige svangerskap endte i en exu :(

Har ikke bestilt time enda. Da de tydeligvis bare har sånn time på dagen greier.

Det blir lege første kontrollen, mtp blodprøvene osv. Så går jeg til JM resten av svangerskapet.

Sånn jeg gjorde det forrige gang, og følte meg bedre tatt vare på hos JM enn legen som har så dårlig tid :)

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt 27.04.2015

Her blir det lege i uke 12, så bestiller jeg time til jordmor etter oul.

*27.08.2013*
*14.04.2015*

Jeg skal bare til jordmor. Skal ha første time 6+4 :) Jeg skal til lege rundt uke 12 for å ta blodprøver og så blir det lege hvis det eventuelt blir sykemelding. Føler jeg får mye bedre oppfølging av jordmor og opplever at hun har bedre tid til meg når jeg er der ;)

❤ alle gode ting er tre ❤

Jeg drar nok til legen første gang. Har aldri hatt han før, så inntrykket da kommer til å avgjøre om jeg fortsetter hos han eller går mer over til jordmor.

Sendt forespørsel til legekontor om legetime om en uke ca. Da er jeg 6+2 kanskje? Tenkte å søke fødeplass i samme slengen. Førstegangsgravid, så jeg kan ikke så mye om når man skal til lege/jordmor så jeg håper jeg får litt info av legen :) vil gjerne spørre litt om trening også.

Var hos legen 6+6 pga kvalme og fikk samtidig spurt de spm jeg hadde osv.. sykemeldt, og ny time hos lege når jeg er 9+3.. så blir det vel en ny time rundt u 12 for blodprøver (og evnt ellers i forhold til sykemelding og helse). Jeg skal til jordmor i uke 24 - de har ikke kapasitet før det fikk jeg info om. Men de hadde en felles infodag tidlig i graviditeten om jeg ønsket det. Dersom du ikke har plager er det vel vanlig/anbefalt med kontroll rundt u 8-12, UL rundt u18, kontroll uke 24 og hver 4. Uke til u 36 (?) Deretter hver 2. Uke.. no sånt.. dette får du info om :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Skal til lege i uke 10. Ikke helt sikker på videre løp. Sist gang hadde jeg en kombinasjon av lege og jordmor. Regner med det blir det samme nå.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Back
Topp