Ledninger

Jeg er faktisk litt streng og tar han bort, da hyler han i protest :p lurer på hvor han henter sinne i fra jeg :p

• Liker
Reactions: EJ
Ledninger er en stor favoritt her og, heldigvis ikke godt synelige hjemme være når vi er på besøk :)

Jeg er faktisk litt streng og tar han bort, da hyler han i protest :p lurer på hvor han henter sinne i fra jeg :p

Her blir hun også sint. Og forstår at hun ikke får lov å gjøre det... Så hun gjør det på nytt og på nytt og på nytt :D Ååååhh savner henne :P

• Liker
Reactions: BMC
Av erfaring med storebror har jeg funnet ut at det er best å bare fjerne ting i stedet for å lære dem at det ikke er lov. Jeg tok bort alt når storebror var liten og i dag er han fire år og han både forstår nei og hverken spiser eller drar i ledninger og pyntegjenstander ;) Selvfølgelig kan man jo prøve å lære dem nei, men man sparer seg for mye arbeid med å bare gjemme unna ting. En dag er ikke ledningene morsomme lenger uansett;)

Av erfaring med storebror har jeg funnet ut at det er best å bare fjerne ting i stedet for å lære dem at det ikke er lov. Jeg tok bort alt når storebror var liten og i dag er han fire år og han både forstår nei og hverken spiser eller drar i ledninger og pyntegjenstander ;) Selvfølgelig kan man jo prøve å lære dem nei, men man sparer seg for mye arbeid med å bare gjemme unna ting. En dag er ikke ledningene morsomme lenger uansett;)
Har gjemt og tatt bort de som er mulig, men ledningene bak tv osv er litt vanskelig å få bort, med mindre vi vil være helt uten tv og slikt da :p

Ja... var det jeg også fant ut. Nå er alle ledninger som kan gjemmes, gjemt... men det er vel noen som hun fremdeles kan få tak i hvis hun får øye på dem. Hun var også borte ved ene stikkontakta en stund, og jeg løp og hentet henne... og hun ålte seg tilbake. Putta sånn beskytter inni, og lot henne ligge der... da var det ikke like interessant lenger :P rart det der :P

Jeg tenker helt motsatt:p for hva skjer når en er på besøk da? Da må de lære seg hva nei er. Men det kan vel slå begge veier:p

Jeg tenker helt motsatt:p for hva skjer når en er på besøk da? Da må de lære seg hva nei er. Men det kan vel slå begge veier:p

Men er vel tidlig å lære en 8 mnd gammel baby hva "nei" betyr :P

Men er vel tidlig å lære en 8 mnd gammel baby hva "nei" betyr :P
Joda er nok det, men de lærer fort da:p tror hun forstår hva nei betyr for hun slutter når jeg sier det og tar bort hånden. Og når det er noe hun ikke vil, feks sove så sier hun neineinei:p

• Liker
Reactions: EJ
Selvfølgelig må de lære seg hva nei er, men det gjør de selv om du ikke har masse greier fremme;) Det kommer nok av grunner til å lære dem nei, å når de blir store nok holder det å bare forklare også. Men jeg har jo sagt nei mange ganger jeg også, har bare ikke helt troen på at jeg vinner noe særlig på det når han er så liten. Blir mye styr for noe du kan unngå liksom og som egentlig ikke har noe særlig for seg for de skjønner det uansett etterhvert.

Selvfølgelig må de lære seg hva nei er, men det gjør de selv om du ikke har masse greier fremme;) Det kommer nok av grunner til å lære dem nei, å når de blir store nok holder det å bare forklare også. Men jeg har jo sagt nei mange ganger jeg også, har bare ikke helt troen på at jeg vinner noe særlig på det når han er så liten. Blir mye styr for noe du kan unngå liksom og som egentlig ikke har noe særlig for seg for de skjønner det uansett etterhvert.
Joda. Jeg får se hvor fort lei jeg blir:p heeh. Har sagt til sambo at jeg vil ha dør på tvbenken, men det vil han ikke haO.o så da må han bare tåle at hun tar på alt da:p

Tror vi har en fremtidig elektriker her i hus ja..... :p nytter ikke si nei her heller, og vi har ikke mulighet til å gjemme så mange heller :p

Back
Topp