Leddgikt..

Spennende at du har meldt deg på studie ja!! greit med litt ekstra oppfølging for din del sikkert!
Off trasig når knærne går skeis..må jo være noe av det vanskeligsteen kan bytte og eller fikse på :/
Lykkelykke til :)

tusen takk! :)
lykke til du og,krysser fingre for ett ok svangerskap!

Har vært til utredning Pga en av indikatorene på det slo ut via noen blodprøver. Har lavt stoffskifte og mye revmatiske symptomer. Legene mener det kan være fibtomyalgi men siden dette er en utelukkelsesdignose. Skal til en endokrinolog nå i okt. Har veldig mye antistoffer i kroppen så dermed mye vondt men det virker faktisk som om det har blitt litt bedre nå som jeg er gravid. Merkelig nok, meg bekkenet sliter jeg med hvert svangerskap og spesielt korsryggen, låser seg og tuller. Får bare se når jeg må til kiropraktoren igjen

Jeg sniker fra juni2014 ;) men våger meg å svare på denne da jeg har leddgikt ;) jeg har ingen barn fra før, gravid for første gang så er kjempespent rett og slett :)
Har dere andre merka forskjell i evt tidligere svangerskap?

Sent from my iPhone using BV Forum

Har bectherevs i mange år, er mitt første svangerskap. Er også med på studie :-) er blitt mye værre etter at jeg sluttet på medisin og ble gravid. Skal derfor begynne på prednisolon for å dempe smerter stivhet og betennelse. Føder nok ikke normalt p.g.a bekkenet mitt som låser seg bilateral sacroilitt og betent bekken jeg er i tilegg bare 155 cm høy hehe. Det kan bli et interesangt svangerskap! Jeg har forøvrig bestemt meg for å få kun et barn p.g.a sykdomen min. Trives ikke med å være gravid p.g.a alle smertene som tar over nesten hele livet. Er sykemeldt ut svangerskapet. Vi går en liten gutt i april ♥

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Heisann... Jeg har leddgikt, og har hatt d siden 1999. Er nå 38, og venter barn nummer 2. Har hatt veldig aktiv leddgikt. Skiftet hofte, operert både ankler og knær, så var veldig spent da jeg ble gravid første gang. Men hele svangerskapet var som en drøm.. ingen ømme og hovne ledd. Smertene kom fort tilbake etter fødselen, så startet fort opp med medisin igjen. Men når jeg ble gravid nå, og jeg sluttet med medisin, har d vært ett sant helvete... vondt i alle ledd, ankler så stive som tømmerstokker.. håper det gir seg litt utover svangerskapet, for man blir jo så innmari sliten av å ha så vondt.

Back
Topp