leddgikt hos barn

*Fernet*

Elsker forumet
Noen her som har vært ute for det?Hvordan fant dere ut av det og hva skjedde videre?[:(]

tror de sønnen din har det?[&o]

Det står endel om barneleddgikt her:

http://www.revmatiker.no/Plager/Diagnoser/Barneleddgikt

Lykke til med utredningen..[:)]

ORIGINAL: *Fernet*

han utredes på sykehuset nå..[:(]

uff da :( lykke til med utredningen ihvertfall[&o]

Hei!
Jeg hadde leddgikt (barneleddgikt - juvnil revmatoid artritt) som liten, de tok masse prøver, bl.a blodprøver. Jeg var av de heldige som vokste leddgikten av meg i løpet av et års tid. Barn som får leddgikt kan bli helt fri for leddgikt i motsetning til viss man får det som voksen.
masse lykke til med barnet ditt!!! Send meg gjerne en pm viss du lurer på noe[:)]

off, vet ikke annet enn at det finnes vel noen forbund for barnerevmatisme og lommelegen..

masse lykke til med utredning..
syntes virkelig at du skal gå videre med hvordan oppfølging dere har fått.. eller rettere skrevet IKKE HAR FÅTT!!
Blir kjempe lei meg på deres vegne[&o]

Jeg svarte dette i den andre tråden..[:)]

Jeg har en bekjent som har ei jente på 4,5 år med barneleddgikt, ble oppdaga i fjor. Hos jenta startet det med det ene kneet, hun fortalte at hun hadde vondt, men sa at hun ikke hadde slått seg. Etterhvert hovnet kneet opp og så veldig rart ut, så da ble det lege og sykehus. Det ble senere konkludert med barneleddgikt, og kneet ble operert. Vet at hun var operert i november også, men ellers vet jeg ikke så veldig mye, annet enn at de mener at hun vil vokse dette av seg.

Håper dere snart får svar, og får den hjelpen dere trenger og har krav på God bedring

åh,håper vi slipper operasjon om det er leddgikt,skjønner ikke hvordan jeg skal takle den ventetiden![:(][:(]

Broren min har barneleddgikt, han vokste mye mindre og hadde konstant vondt i beina. No i voksen alder er han veldig liten og bøyd i rygg og hender.

Back
Topp