Lecitin

Nå antydet jeg ikke at flaske = mindre kos, mente bare at barnet trekker ut måltidet fordi det koser. Svarte jo bare trinnvis på det du selv har skrevet, måtte tilbake nå for å se hva vi egentlig begynte med, som var at du skrev du måtte pumpe ofte og ble øm. Var jo det jeg tok utgangspunkt i for videre diskusjon. :)
MarleneO blir øm, ikke jeg. Jeg var bare uenig i at pumping ikke er effektivt ;) Pumping er vel som amming; du må herdes og bli vant til det.

Godt å høre [emoji4] Får se litt an hvordan det blir etterhvert, det kan jo fort hende jeg endrer mening. Men en form for delamming blir det hvertfall, sånn at jeg får litt avlastning. Må pumpe så sinnsykt ofte bare for å få samlet opp til 2-3 timer, og da blir jeg så øm, så der blir det enklere med mme.
Har du prøvd å håndmelking forresten? Jeg synes det er mer skånsomt enn pumping :)

MarleneO blir øm, ikke jeg. Jeg var bare uenig i at pumping ikke er effektivt ;) Pumping er vel som amming; du må herdes og bli vant til det.

Ah, se der ja... ble quotet og regnet automatisk med det var den jeg selv svarte som svarte meg videre [emoji28] men det var altså derfor jeg svarte som jeg gjorde [emoji6]

Men man må jo ikke herdes når man ammer. Hvis man får til god ammeteknikk/sugetak trenger man ikke bli sår i det hele tatt. [emoji4] er vanlig i begynnelsen da fordi verken mor eller barn har gjort det før, og man ammer gjerne veeeldig mye uten å ha særlig å komme med enda. Men det går jo ikke over fordi man blir herdet. [emoji4] hvordan det er med pumping vet jeg ikke da, har knapt gjort det, og det er sånn 8 år siden :p

Har du prøvd å håndmelking forresten? Jeg synes det er mer skånsomt enn pumping :)

Ja, håndmelket en del da jeg holdt på med de tette melkegangene fordi det var enklere å kombinere med massasjen/strykingen, men holdt jo på å tørne fordi det tok så lang tid [emoji28] I tillegg fikk jeg ikke til denne spruten, og endte opp med at melken rant ned langs fingrene og håndleddene mine. Ikke akkurat lett å samle opp [emoji23]

Ja, håndmelket en del da jeg holdt på med de tette melkegangene fordi det var enklere å kombinere med massasjen/strykingen, men holdt jo på å tørne fordi det tok så lang tid [emoji28] I tillegg fikk jeg ikke til denne spruten, og endte opp med at melken rant ned langs fingrene og håndleddene mine. Ikke akkurat lett å samle opp [emoji23]
Ser den! Husker jeg satt på barsel å brukte 1 time på 15ml [emoji85] Til tider litt grisete ja [emoji23] Jeg er bare for lat til å sterilisere om natta

Back
Topp