Lechar

lenemor

Forumet er livet
Kom på at du må være ekspert på en ting jeg har lurt litt på... Du skjønner at jeg har drømt litt om å leie feriehus i Italia (ikke i år da, men kanskje neste sommer.....). Saken er at jeg er like kjent i Italia som jeg er i Burkina Faso... jeg vet knapt nok hva som er opp og ned på landet (men kan hovedstadene om noen skulle lure... [;)]). Kunne tenke meg å bo litt landlig, gjerne ved havet (eller en sjø), i nærheten av en liten landsby for eksempel. Kan du anbefale et område vi bør kikke litt på?? (hvor i Italia bor dere forresten?)

Vet ikke om du er en lesehest som meg, men leste nettopp en kjempesøt bok fra Italia som heter Miraklene i Santo Fico. Kan anbefale den (og du som bor i italia kjenner kanskje igjen typene der også??)

Heisann Lenemor!

Ja ekspert på Italia kan jeg ikke akkurat si jeg er... men noe har jeg da fått med meg.
Vi har vært litt rundt om kring siden vi flyttet hit da.
Bor på vest-kysten av Italia, ganske så langt nord. Byen vi bor i heter Lerici og ligger liksom mellom Pisa og Genova. Byen har bare 10.000 innbyggere, men i hele provinsen bor det vell 250.000 innbyggere.
Fylket vi bor i ligger rett oppfor Toscana, og heter Liguria. Og kjører vi knappe 10 min. på motorveien er vi i Toscana. Vi har to strender like i nærheten, og utsikt mot havna og sjøen.

Og jeg må bare innrømme at jeg ikke har kjennskap til stedet du refererer til[8|], beklager!
Men om jeg har områder å anbefale deg? Vell... nord-Italia er den rikeste delen av Italia og driver mesteparten av industrien og produksjonen. Og derfor er standarden bedre her i nord, enn i sør.
Personlig liker jeg nord-Italia bedre enn sør. For her er det renere, italienerene er litt "snillere" i trafikken og det er mindre kriminalitet. Men det er en smakssak da!

I år har vi leid oss et hus i Toscana, nærmere bestemt Pistoia. Vi har leid huset sammen med to andre familier. Stedet ligger liksom litt landelig til, og huset har eget stort svømmebasseng. Så det skal bli kjekt. Bare en måned igjen da!

Selv synes vi hele Toscana fylke er flott. Her er noe for de fleste, masse vingårder (om det faller i smak), olivenlunder (hvor man kan besøke stedene og se hvordan olivenolje lages), mye kunst og kultur. Mange gamle byer av interesse, som Lucca, Via Reggio, Firenze osv. osv....
Personlig ville jeg ha sett nærmere på Toscana fylke, men det finnes utrolig mange flotte steder!
Dere får se litt på Toscana, og om dette ikke er noe for dere... kan du jo bare si ifra, så skal jeg se om jeg kommer på andre spennende områder dere kan sjekke ut!

Lykke til!

hva kjenner du ikke til? Burkina Faso? Det er et land i afrika (og hovedstaden er Ouagadougou [8|] - jeg sa jo at jeg kunne det....). Men jeg er sikker på at Toscana kan være noe for oss... der skal jeg vel finne et hus som ligger litt landlig til, gjerne i nærheten av en liten landsby, tror du ikke?

...[:D][:D][:D] Jeg tenkte ikke på Burkina Faso da....
Tenkte heller på boken du refererte til, Miraklene i Santo Fico.

åja [8D]

Nei, tror ikke Santo Fico eksisterer - men jeg tenkte kanskje noen av karakterene som er med i boka er litt "typisk italienske" og at du ville kjenne igjen noen. Uansett en fin bok!

Høres ut som en spennende bok. Kanskje noe jeg kan bestille på nettet og lese[:)].

Back
Topp