Lease bil vs billån.

Krølla82

Forumet er livet
Hva foretrekker du kjøpe bil og ta opp lån? Eller lease bil`? Er da snakk om enten å kjøpe brukt bil til ca 350-370 000 kr eller å lease en brand new bil. Ville du da valgt leasing eller kjøp? Skriv gjerne hvorfor!

Jeg hadde kjøpt, deilig å eie sitt eget. Ved leasing må man være påpasselig med å få en god avtale, bilen skal leveres tilbake i "god stand" og det er jo opp til han som tar den i mot å avgjøre og der kan man jo møte på mye forskjellig...  Jeg tror jeg hadde sittet på kanten av setet mens jeg kjørte bilen, livredd for skade på bilen hvis hadde jeg leaset. Men det er meg da. [:)]

Det værste med leasing er at du binder deg for ganske lang tid og klarer du plutselig ikke og betale blir du ikke kvitt det. Mens med et billån kan du ihvertfall selge bilen om det skulle skjært seg[;)]

Du får fradrag på skatten for renter på et lån, men ikke for leasing...

Kan være lurt å ta et regnestykke på det[;)]

Jeg hadde ikke gjort noen av delene...!!

Ufattelig hvor dyr den bilen blir med billån... der er derfor vi ikke så ny bil som jeg gjerne skulle hatt ;) Slik at vi klarte det uten lån...

Håper dere finne er bra løsning:)

Jeg ville aldri i livet brukt 300.000 på en bil som bare er tap, og ihvertfall ikke leaset..

Et litt mindre lån ville jeg tatt, da eier man selv og får fradrag på skatten.

Back
Topp