Leans IVF reise

12DPO, 3,5 timers urin. Jeg er gravid i dag også [emoji38][emoji322][emoji322][emoji173]️
IMG_1961.JPG
 
Har bestemt meg for å fortelle det til mamma i dag [emoji4] Klarer ikke å la vær altså! Første barnebarnet [emoji173]️
 
12DPO, 3,5 timers urin. Jeg er gravid i dag også [emoji38][emoji322][emoji322][emoji173]️Vis vedlegget 276413

Nyyydelig test altså!! [emoji7][emoji173]️ Også så gøy at du skal fortelle din mor i dag. Hvordan tenkte du å fortelle det? Du må oppdatere oss på hvordan hun reagerer [emoji173]️
 
Nyyydelig test altså!! [emoji7][emoji173]️ Også så gøy at du skal fortelle din mor i dag. Hvordan tenkte du å fortelle det? Du må oppdatere oss på hvordan hun reagerer [emoji173]️

Ja, sant? [emoji7] Ble litt sjokkert når jeg fikk positiv test i dag også [emoji38]
Vi skal hente henne på flyplassen og kjøre henne hjem. Venter til vi er kommet hjem til henne da! Jeg har en t-skjorte som ser sånn ut:
IMG_1964.JPG

Og mannen har denne:
IMG_1965.JPG


I tillegg har vi kjøpt «verdens beste mormor» kopp og nøkkelring til henne [emoji4] Så en blanding mellom de [emoji38]
 
Ja, sant? [emoji7] Ble litt sjokkert når jeg fikk positiv test i dag også [emoji38]
Vi skal hente henne på flyplassen og kjøre henne hjem. Venter til vi er kommet hjem til henne da! Jeg har en t-skjorte som ser sånn ut: Vis vedlegget 276424
Og mannen har denne:
Vis vedlegget 276425

I tillegg har vi kjøpt «verdens beste mormor» kopp og nøkkelring til henne [emoji4] Så en blanding mellom de [emoji38]

Ååå så gøy måte å si det på! [emoji2] Var det slik at hun ikke visste om at dere var i IVF-prosessen? Hvordan tok hun det? [emoji173]️[emoji7] Min mamma tør ikke å juble før blodprøven på onsdag [emoji85] Hun har vært med i hele prosessen og på alle nedturene, så hun holder litt tilbake frem til blodprøven. Man får ikke sen annonseringen til venner og familie når man har holdt på med prøving og IVF så lenge at det er vanskelig å holde skjult lengre dessverre.
 
Ååå så gøy måte å si det på! [emoji2] Var det slik at hun ikke visste om at dere var i IVF-prosessen? Hvordan tok hun det? [emoji173]️[emoji7] Min mamma tør ikke å juble før blodprøven på onsdag [emoji85] Hun har vært med i hele prosessen og på alle nedturene, så hun holder litt tilbake frem til blodprøven. Man får ikke sen annonseringen til venner og familie når man har holdt på med prøving og IVF så lenge at det er vanskelig å holde skjult lengre dessverre.

Ja, det var helt magisk [emoji38] Hun ble helt hysterisk glad! Hun visste ikke noe om ivf prosessen og det er første barnebarnet så hun var helt i hundre [emoji38] Skjønner at hun syns det er skummelt å slippe jubelen løs! Vurderer å gå til legen for blodprøve. Tror ikke det er noen standard med St.Olavs med blodprøve! Har veldig lyst på blodprøve [emoji38]
 
Åååå så kjekt at hun reagerte slik [emoji2][emoji173]️ Skjønte hun det på t-skjortene? Eller tok hun det ikke før hun fikk tingene til seg selv?

Ja, ring fastlegen og ta blodprøve der [emoji2] Da får su vite hvor høyt HCG-nivå du har i kroppen [emoji4]
 
Åååå så kjekt at hun reagerte slik [emoji2][emoji173]️ Skjønte hun det på t-skjortene? Eller tok hun det ikke før hun fikk tingene til seg selv?

Ja, ring fastlegen og ta blodprøve der [emoji2] Da får su vite hvor høyt HCG-nivå du har i kroppen [emoji4]

Ja, deg var veldig godt [emoji4] Hun fikk kopp og nøkkelring først, og da stod jubelen i taket [emoji38]

Ja, det skal jeg jaggu meg gjøre! Føler meg ikke trygg i det heletatt uten noe svart på hvitt [emoji15]
 
Ja, deg var veldig godt [emoji4] Hun fikk kopp og nøkkelring først, og da stod jubelen i taket [emoji38]

Ja, det skal jeg jaggu meg gjøre! Føler meg ikke trygg i det heletatt uten noe svart på hvitt [emoji15]

Så gøy! [emoji2][emoji173]️ Også er det noe helt eget med første barnebarnet. Slik er det her også [emoji173]️
 
14 DPO, 4+0

I dag er jeg første dag på jobb etter ordentlig positiv test [emoji4] I helgen fortalte vi mine foreldre og søsken om graviditeten. Det er første barnebarnet så det ble mye jubel og tårer og fremtidsplaner [emoji38]
Jeg blir like lettet og glad for hver dag jeg tester og testene ser ut til å bli sterkere. Har bestilt time hos legen for å få tatt blodprøver. Tar forhåpentligvis første prøven i morgen [emoji4] Er så spent! Hver dag som går blir jeg gladere og gladere. Nå må lille frø bare klore seg fast for harde livet helt til neste sommer [emoji173]️
 
Last edited:
Hvordan føles det å være tilbake på jobb etter positiv test? [emoji173]️ Litt annet fokus enn bekymringene forrige uke? Hihi...

Nyyyt hver dag fremover. Nå har du et voksende mirakel inni deg som utvikler seg i rekordfart dag for dag [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Gratulerer! :D

Men når du er 14 dpo etter assistert befruktning så er du også 4+0. :) Du skal ikke bruke blødningen din til noen ting, i mitt helsekort står det kun IVF og uttaksdato, og feltet "siste mens" er ikke fylt ut. Siden du skal beregne termin utfra befruktning. :D
 
Hvordan føles det å være tilbake på jobb etter positiv test? [emoji173]️ Litt annet fokus enn bekymringene forrige uke? Hihi...

Nyyyt hver dag fremover. Nå har du et voksende mirakel inni deg som utvikler seg i rekordfart dag for dag [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Det er helt merkelig! Klarer ikke å konsentrere meg så mye må jeg innrømme. Men samtidig er det godt å ha noe å gjøre på og at dagene går [emoji4]
Ja, jeg nyter og bekymrer meg ca 50/50 [emoji38] Gleder meg til blodprøvesvar. Kanskje jeg klarer å puste igjen da [emoji4]
 
Gratulerer! :D

Men når du er 14 dpo etter assistert befruktning så er du også 4+0. :) Du skal ikke bruke blødningen din til noen ting, i mitt helsekort står det kun IVF og uttaksdato, og feltet "siste mens" er ikke fylt ut. Siden du skal beregne termin utfra befruktning. :D

Tusen takk [emoji173]️
Jaaaa, Fruflis gjorde meg oppmerksom på det, så jeg skal rette opp med en gang[emoji4] Er glad for det! Ukebytte på mandag er ganske perfekt syns jeg [emoji4] Takk for at dere passer på og hjelper [emoji173]️ Hva skulle jeg gjort uten dere?
 
Back
Topp