Lavtliggende morkake

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er det noen av dere andre her som har lavtliggende morkake?

Fikk vite på ul at min ligger veldig langt nede og ligger helt ved åpningen. Skal på ul igjen i uke 32 og er ikke bekymret for det.

Men er det noen av dere som har noen plager med det? Jeg har fått beskjed om at jeg kan lettere begynne å bli, men det har jeg heldigvis ikke gjort da :)

Jeg har det og skal også inn til ny ul i uke 32.. Er ikke spesielt bekymret og kjenner heller ikke noe spesielt i forhold til det :) eneste dumme er at jeg kjenner mindre liv enn jeg husker jeg gjorde med sønnen min..
Kan også være det er fordi det er jente, men på UL var det ingenting å utsette på aktiviteten hvert fall :)

Ja jeg kjenner og mindre liv, her er det gutt denne gangen og på ul fikk hu ikke til bra bilder for han var så aktiv. Men kjenner ikke så mye til han annet enn litt i ny og ne. Jeg er ikke spesielt bekymret jeg heller, men selvfølgelig så hender det jeg tenker på det. For å si det sånn så blir jeg nok litt stressa om jeg skulle starte å blø liksom hehe men jeg har fått beskjed om at jeg kan fortsette som før og det gjør jeg :)

Skal tilbake om 4 uker på sjekk. Blødninger sent i svangerskapet hvis den ikke flytter seg kunne være vanlig. Og da kunne man visst blø veldig. Men satser på den flytter seg før det. Jeg har også mye kynnere, så han vil følge med litt på livmorhalsen.

Morkaken min ligger på bakre vegg, men ganske langt nede. Så skal på kontroll for å sjekke at den har flytta på seg. Er ikke bekymra.

Hadde det med første man. Lå foran hele åpningen. Ekstra oppfølging med ul. Hadde ingen plager før fødsel. Den flytta seg ikke så mye de håpa på og fikk en veldig stor blødning som endte i hastesnitt.

Eg skal inn igjen på ny ultralyd i uke 28 for å sjekke. Morkaka låg over åpningen på Ultralyd i uke 13. Den var på vei oppover bakveggen på OUL, og låg ca. 3cm frå åpningen. Derfor ny sjekk.

Back
Topp