Lavtblodtrykk/blodtrykksfall

TeeLa_86

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Var på kontroll i dag hos jordmor og hun målte blodtrykket mitt til 102/41. Noe lavt ettersom jeg forstod.
Og har hele dag følt meg urvenn, utmattet og litt "tung" I kroppen på en måte. Liksom litt som jeg ikke for til å puste helt.
Har hatt d slik flere ganger :shifty:

Kjedelig å ha d slik når jeg heller vil være med ut i godværet å leke med barna mine...
Noe jeg kan gjøre med d?
 
Var på kontroll i dag hos jordmor og hun målte blodtrykket mitt til 102/41. Noe lavt ettersom jeg forstod.
Og har hele dag følt meg urvenn, utmattet og litt "tung" I kroppen på en måte. Liksom litt som jeg ikke for til å puste helt.
Har hatt d slik flere ganger :shifty:

Kjedelig å ha d slik når jeg heller vil være med ut i godværet å leke med barna mine...
Noe jeg kan gjøre med d?
Høres trasig ut! Jeg har også ganske lavt blodtrykk og hatt større anfall et par ganger. Hos meg er det stort sett varme, slitenhet og dehydrering som har vært utløsende faktor. Det holder seg i sjakk så lenge jeg drikker og hviler nok (og reiser meg sakte), har ikke fått råd om noe annet fra lege og jordmor.
 
Det er ikke så mye annet å gjøre enn det malenek sier. Hold deg hydrert og beveg deg rolig når du reiser deg. Lytt til kroppen - den sier fra når den trenger hvile. :)
Har ligget på 90/60 siden start av svangerskapet - litt lavere enn det jeg normalt gjør. Må bare ta livet med ro :)
 
Det er ikke så mye annet å gjøre enn det malenek sier. Hold deg hydrert og beveg deg rolig når du reiser deg. Lytt til kroppen - den sier fra når den trenger hvile. :)
Har ligget på 90/60 siden start av svangerskapet - litt lavere enn det jeg normalt gjør. Må bare ta livet med ro :)

For gjøre d.. Mulig jeg kansje har drukket for lite vann o_O
Mn disse blodtrykkstallene sier meg egentlig ingen ting...? Må vell kansje Google d litt :woot:
 
Støttestrømper kan hjelpe. Jeg bruker det i tillegg til å spise mer salt og drikke mye.
 
Jeg sliter med lavt blodtrykk til vanlig og får innimellom blodtrykksfall. Når jeg er gravid så synker blodtrykket yttligere og blodtrykksfallene kommer hyppigere. Etter å ha besvimt ute så ble blodtrykket mitt målt til 80/40, to timer senere, og da følte jeg meg MYE bedre, så legen ville ikke engang tenke på hvordan det var når jeg besvimte.
Jeg får det pga. lav jernprosent og går derfor på høy dose jern daglig dor å stabilisere det.
Jeg bør bruke støttestrømper (men skulle helst vært nudist i denne varmen), jeg må få i meg salt og rikelig med væske. Så kommer det til å ta hensyn til blodtrykket med å reise seg rolig og slike ting.

Så etter at jeg begynte på jern og ble flinkere med å drikke og få i meg salt så har jeg normalt blodtrykk og har ikke hatt blodtrykksfall på nær en måned.
 
Blodtrykket mitt har vært fint på de tidligere kontrollene, men for 2 1/2 uke siden lå jeg inne på sykehuset i nesten ei uke (pga. nyrestein i urinleder), da ble jo blodtrykket mitt målt minst 3 ganger til dagen og da kommenterte de at det var litt lavt hver eneste gang (eller dvs de første par dagene er jeg litt usikker for når jeg kom inn var jeg så vond at jeg registrerte ikke alt som ble sagt) - men antageligvis ikke noe verre enn at jeg måtte drikke mer slik jeg forsto det - men følte jo jeg drakk ivei da men i sammen med den heftige varmen som var den uken så var det kanskje ikke nok væskeinntak :rolleyes:
Så spørs om ikke drikke og salt kan hjelpe slik de andre sier her :)
 
Back
Topp