lavt symfysemål

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Legen var ikke videre bekymra. Stussa litt da. Ligger under streken. Er 36+2. Babyen var ikke giga heller, på ultralyd. Noen med erfaring? Gått veldig opp og ned det symfysemålet. Spiser normalt, men har gått litt ned i vekt. Skal på vekstkontroll snart så får jo sett endel da, men kjenner jeg fikk en liten bekymring der......

Altså under den rød streken er jo fullstendig normalt. Men under det grønne feltet er vel utenfor normalområdet.

Jeg ligger under den rød streken, altså litt under gjennomsnittet. Men baby er + 4% på vekst :)

Babyen får det den trenger gjennom morkaken uavhengig av hvor mye du spiser og legger på deg.:) så morkaken er avgjørende her. Men hvis legen ikke er bekymret så ville jeg stolt på det. Dom nevnt her så er alt innenfor det grønne normalt.:) symfysemålet kan variere når babyen skifter stillinger o.l.

Altså under den rød streken er jo fullstendig normalt. Men under det grønne feltet er vel utenfor normalområdet.

Jeg ligger under den rød streken, altså litt under gjennomsnittet. Men baby er + 4% på vekst :)
Tenkte mer på at veksten har stagnert litt og ikke følger kurven. Målte hodet, skjønner ikke helt for uke 30 elns var hun 2% over gjennomsnittet. Nå ser hun liten ut. Jeg veide 3 kg selv til termin så kan jo være "små gener" :p

Babyen får det den trenger gjennom morkaken uavhengig av hvor mye du spiser og legger på deg.:) så morkaken er avgjørende her. Men hvis legen ikke er bekymret så ville jeg stolt på det. Dom nevnt her så er alt innenfor det grønne normalt.:) symfysemålet kan variere når babyen skifter stillinger o.l.
Ja, var det jeg tenkte på. Om morkaken fungerer optimalt. Hun ligger i hodeleie, har ligget i hodeleie på alle symfysemål tatt av akkurat denne legen. MEN noe jeg Googlet meg til var at hun kan ha lagt seg ned i bekkenet? Og da kan symfysemålet bli "mindre"? :)

Jeg har ligget under normalen hele tiden, JM har ikke vært bekymret siden mini vokser etter sin egen skala.. Hun sier bare at så lenge hn vokser etter sin skala så går det bra, d vil ikke hun gjøre noe..:) Men hun trur ikke han er så stor.. Men når jeg var på 3D UL så låg han 5% over fikk vi beskjed om så vet ikke jeg..

Ja, var det jeg tenkte på. Om morkaken fungerer optimalt. Hun ligger i hodeleie, har ligget i hodeleie på alle symfysemål tatt av akkurat denne legen. MEN noe jeg Googlet meg til var at hun kan ha lagt seg ned i bekkenet? Og da kan symfysemålet bli "mindre"? :)
Min kurve falt plutselig litt ned nå nylig og det var etter at jeg selv så at magen sank, så det målet vil nok gå ned når babyen legger seg lenger nedi.:)

Jeg har ligget under normalen hele tiden, JM har ikke vært bekymret siden mini vokser etter sin egen skala.. Hun sier bare at så lenge hn vokser etter sin skala så går det bra, d vil ikke hun gjøre noe..:) Men hun trur ikke han er så stor.. Men når jeg var på 3D UL så låg han 5% over fikk vi beskjed om så vet ikke jeg..
Var det jeg stusset på :/ At kurven ikke følges.

Min kurve falt plutselig litt ned nå nylig og det var etter at jeg selv så at magen sank, så det målet vil nok gå ned når babyen legger seg lenger nedi.:)
Ja. Hun ligger godt nedi der sa han. :)

image.jpg
Har liksom flata ut de siste gangene.

Jepp. Høres riktig ut at hun kan ha lagt seg lavere. Det er omtrent tid for det, og det som kommer bak skambenet blir ikke med iSF-målet.
Samboeren sier magen har sunket, så det kan vel være det. Det føles dog lenge ut til vekstkontroll nå :p

Her ble jeg sendt på vekstkontroll i uke 29 pga høyt sf-mål, lille har normal tilvekst. På kontroll i går var lille under gjennomsnittet men ikke under normalen. :-) sf-mål stemmer ikke på meg i allefall.

Min kurve ser omtrent helt lik ut som din. Lillegutt i magen er målt til 8% under gjennomsnittet, men følger sin egen vektkurve helt fint, så de er ikke bekymret for han. Så lenge magemålene på fosteret ikke flater ut eller går nedover er det ikke noe å bekymre seg for sa de til meg

Min kurve ser omtrent helt lik ut som din. Lillegutt i magen er målt til 8% under gjennomsnittet, men følger sin egen vektkurve helt fint, så de er ikke bekymret for han. Så lenge magemålene på fosteret ikke flater ut eller går nedover er det ikke noe å bekymre seg for sa de til meg
Ok. Hun har fulgt sin kurve på alle målingene. Så blir overrasket om det ikke er likedan neste gang.

Det er klart :) første var 3,7kg og 51 cm. Men hender jo andremann blir mindre, da. Spennende å se!
Ja, er vel også litt arvelig betinget.. Om du og din mann var små ved fødsel kan deres barn
Også bli det min
Samboer var 2,7 kg og jeg 3.. Så da er det nok ikke rart om lillegutt blir litt liten.. Min første var 3,2..Så ikke så stor han heller

Back
Topp