• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Lavt symfysemål

buzzebee

Andre møte med forumet
Er det noen her som har blitt sendt videre til vekstestimering av barnet pga lavt symfysemål? Kjenner jeg er litt bekymret :(

dessverre, men har lest et par tilfeller og det har alltids gått bra :) de har bare måtte gå på ekstra kontroller for å se at babyen har det bra, og hos noen mener jeg at de har måtte føde litt tidligere. men dette er andre sine historier jeg har lest! 

masse lykke til, det går nok bra skal du se ;)

Hei! 
"Bra" at det er flere som har lavt symfysemål. Føler meg så alene med liten mage når jeg ser bilder av store mager i samme uke som meg:) Jeg skal på andre kontroll på mandag,og håper at babyen vokser fint videre i sin kurve og at det ikke er noe galt:),men det får jeg forh.vis vite på mandag.

Jeg er i uke 28 og har SF-mål på bare 23:(  Er høy og slank så det kan jo være grunnen..vet ikke. Kjenner jeg er litt engstelig og bekymret men blir fulgt godt opp.

Hvor stort SF-mål har du,og i hvilken uke? :)

Masse lykke til videre!!!

Hei, jeg hadde det slik sist gang. Var på mange kontroller stort sett 1 gang i uken og noen ganger 3 ganger per uke. Ble satt i gang på termindagen og fikk en helt normal baby på 3000 gr. Det er bra at de sjekker, og ofte er alt helt normalt. Var selvsagt selv bekymret sist gang, så vet hvordan dere har det. Lykke til!

Jeg har stor mange, men SF-målet er helt på den grønne linja. Har visst alt på utsiden.

Ei venninne av meg måtte også inn på veksestimering på grunn av SF-målet ikke økte som de ønsket. Det var bare litt mindre fostervann, men babyen hadde vokst som den skulle og var frisk og fin da han kom til termin.

I uke 23 så lå hun på 22 cm, og i uke 28 lå hun på 23 cm. Har fått time på Ullevål til fredag. Så det blir spennende!

Lykke til! Godt du blir fulgt opp :)

Har vel ganske lavt mål jeg også etter det jeg leser her. På kontroll i uke 23 var jeg 20 cm og uke 28 var jeg 23 cm. Men jordmor har ikke uttrykt noe form for bekymring i forhold til målene.

Symfysemålene er så individuelle at man ikke må sammenligne de. Jeg var på vekstesitmering forrige gang, Lillemann var estimert til å veie 3600, men veide bare 3100 g, så hos meg bommet de litt.

Gikk uansett veldig fint og det er bra å bli fulgt opp litt ekstra på slutten. Lykke til :)

I uke 24 var jeg 21 cm og i uke 28 var jeg på 29 cm.

Lykke til videre, bra du blir fulgt godt opp da!

Mitt var 22 forrige uke, i uke 27. Så lå helt i grenseland innenfor den grønne streken, akkurat som 23 cm er i uke 28.. Men legen min sa ingenting om det, virket ikke som hun reagerte på det i det hele tatt? Neste kontroll skal jeg til jordmor, så får se om hun sier noe da. Syns jo selv det er litt urovekkende.. 

Back
Topp