Lavt stoffskifte

skyberta

Glad i forumet
Jeg har fått påvist lavt stoffskifte og antistoffer mot skjoldbruskkjertelen. Legen vil at jeg skal begynne med thyroxin.
Er det noen som bruker det?
Og har det gitt noen efekt på trøtthet og slapphet?

Jeg er under behandling for høyt stoffskifte. Tablettene jeg tar for dette har nå medført at jeg har lavt stoffskifte. Har derfor startet med thyroxin i tillegg.
Har fått beskjed om at dosen på thyroxin-tbl ikke bør justeres oftere enn hver 3. uke.

Tabletter med thyroxin hjelper for trøtthet og slitenhet når stoffskiftet er for lavt, men det er viktig at dosen reguleres og tilpasses det som er riktig for deg.

Jeg går på Levaxin, og har fått et helt annet liv siden jeg startet på medisiner. Jeg var veldig dårlig da jeg fikk påvist lavt stoffskifte, med alvorlige depresjoner, tiltaksløshet, utmattethet, og mye, mye mer, nå er jeg frisk!

ORIGINAL: lenemor

Jeg går på Levaxin, og har fått et helt annet liv siden jeg startet på medisiner. Jeg var veldig dårlig da jeg fikk påvist lavt stoffskifte, med alvorlige depresjoner, tiltaksløshet, utmattethet, og mye, mye mer, nå er jeg frisk!

Så bra for deg[:)] Er selv lei av å føle meg konstant uopplagt, ble nesten litt glad når jeg fikk beskjeden, for da er det hjelp å få[:)] 

Jeg har gått på thyroxin i snart 10 år, og tar prøver for justering ca hver 6. uke. Etter at jeg fødte ble det mye verre, og dosen måtte betraktelig opp. Merker fort hvis jeg får feil dose medisin og det gjør mannen min også :) Blir irritabel, deprimert, apatisk og kunne sovet døgnet rundt. Men med riktig medisin er det bra! I tillegg til å få riktig dose medisin, er det lurt å spise proteinrik mat, da det styrker stoffskiftet og forbrenningen. Noe av det kjipeste med å ha stoffskifteproblemer, er at man går ofte opp i vekt, og sliter med å gå ned igjen..det er slitsomt

Back
Topp