Lavt stoffskifte

Z-2853226

Andre møte med forumet
Hei, jeg fikk høre fra fastlegen om at jeg har litt lavt stoffskifte (aldri hatt det tidligere, har tre barn fra før) i uke 13 (er i uke 17nå) men har ikke hørt hva jeg skal gjøre videre.. det ble tatt 2 ganger blodprøve av meg ført i uke 13 og der etter i uke 14 for å analysere sa dem. Men har ringt og mast men fast legen har siden ikke ringt tilbake og sagt noe. Jeg sliter med ekstremt tetthet og slapphet, vekten går opp 1kg for hver uke og har fått ekstremt hodepine som aldri gir seg. Er det noen her som har erfaring med det? Og hva har hjulpet? Skal ringe igjen på mandag og mase igjen, men tenger litt tips til slapphet og hodepine da Paracet ikke hjelper

Hei, jeg fikk høre fra fastlegen om at jeg har litt lavt stoffskifte (aldri hatt det tidligere, har tre barn fra før) i uke 13 (er i uke 17nå) men har ikke hørt hva jeg skal gjøre videre.. det ble tatt 2 ganger blodprøve av meg ført i uke 13 og der etter i uke 14 for å analysere sa dem. Men har ringt og mast men fast legen har siden ikke ringt tilbake og sagt noe. Jeg sliter med ekstremt tetthet og slapphet, vekten går opp 1kg for hver uke og har fått ekstremt hodepine som aldri gir seg. Er det noen her som har erfaring med det? Og hva har hjulpet? Skal ringe igjen på mandag og mase igjen, men tenger litt tips til slapphet og hodepine da Paracet ikke hjelper
Eg tenker først og fremst at du må få svar på stoffskifteprøver (Ft3, Ft4, TSH - i tillegg anti-TPO som mange leger ikkje tar. Sjølv om det er ein viktig indikator). Helsesekretæren på legekontoret må no kunne klare sende over dei prøvesvara dine?? Alltid viktig å få sjå svara sjølv - for mange leger seier at prøvene er fine fordi dei er innenfor referanseområde. Men fullt så enkelt er ikkje vurderinga av prøvene.

Eg har lavt stoffskifte - men eg hadde det før eg blei gravid. Eg får difor oppfølging med blodprøver kvar 4 veke av endokrinolog (då fastlege ikkje har peiling). Og har økt medisin ved to anledninger i svangerskapet på bakgrunn av blodprøver.

Veit om folk som har fått lavt stoffskifte i graviditeten - men så går det tilbake til normalen etterpå. I alle fall viktig at du får den informasjonen du treng - for å sjå om du treng medisiner eller ikkje..

Back
Topp