Lavt stoffskifte

Nå går det på ræva

Blir kjent med forumet
Hei

Er det noen som har erfaring med lavt stoffskifte, enten at dere har det selv eller kjenner noen som har det?
Hvordan er den sykdommen?
Hvilke psykiske plager har sykdommen?

Jeg har lavt stoffskifte. Så lenge sykdommen er greit regulert med medisiner, merker jeg ikke noe til den. Når stoffskiftet er lavt blir jeg trøtt, slapp, lei meg, frysen og går lett opp i vekt. Sjekker stoffskiftet jevnlig for å unngå å gå med lavt. Ikke hatt noen uttalte psykiske plager. Det finnes mange typer lavt stoffskifte da, og det er utrolig kjipt når det blir veldig lavt. Er det du som har sykdommen?

Kjenner nokon med det, og det eg hugskar dei har nevnt er at dei gjekk opp i vekt og fekk symptomer på depresjon.
Det blei betre med medisiner :)

Har lavt stoffskifte og gikk aldri opp i vekt. Øyeplager, redusert apetit , muskelslapphet, trøtt og utmattet er noe av det som plager meg.

Jeg har også lavt stoffskifte. Eneste jeg merket var en trøtthet som aldri gikk over. Kunne sove 14 timer i døgnet, men likevel var jeg trøtt. På medisiner merker jeg ingenting til det, annet enn når jeg er gravid. Og at jeg må ta blodprøver hver 6. uke.

Jeg har lavt stoffskifte. Så lenge sykdommen er greit regulert med medisiner, merker jeg ikke noe til den. Når stoffskiftet er lavt blir jeg trøtt, slapp, lei meg, frysen og går lett opp i vekt. Sjekker stoffskiftet jevnlig for å unngå å gå med lavt. Ikke hatt noen uttalte psykiske plager. Det finnes mange typer lavt stoffskifte da, og det er utrolig kjipt når det blir veldig lavt. Er det du som har sykdommen?

Nei, det er en herremann i min familie som har sykdommen. Han er frekk, spydig og kontrollerende. Derfor lurte jeg på om lavt stoffskifte kunne være grunnen til slik oppførsel. Vet ikke om sykdommen er forskjellig på menn og kvinner

Jeg fikk dette etter forrige svangerskap. Gikk fremdeles rundt og var svimmel seks måneder etter fødsel.
Har foreløpig lav dose, men skal inn til lege på kontroll nå til uken, da jeg fikk beskjed om å komme raskt ved neste graviditet. 5+2 i dag.

Har ikke hatt det så lenge at jeg har merket noe spesielt, og med en så omstilling det er å gå fra barnløs til ett barn, så er det ikke godt å si om humørsvinginger er lavt stoffskifte eller andre hormoner og ny hverdag.

Jeg fikk dette etter forrige svangerskap. Gikk fremdeles rundt og var svimmel seks måneder etter fødsel.
Har foreløpig lav dose, men skal inn til lege på kontroll nå til uken, da jeg fikk beskjed om å komme raskt ved neste graviditet. 5+2 i dag.

Har ikke hatt det så lenge at jeg har merket noe spesielt, og med en så omstilling det er å gå fra barnløs til ett barn, så er det ikke godt å si om humørsvinginger er lavt stoffskifte eller andre hormoner og ny hverdag.

Jeg ser den. Så bra du ikke merker noe spesielt

Back
Topp