lavt stoffskifte

ønskebarn

Flørter med forumet
er det noen av dere som har lavt stoffskifte, å har legen din sakt noe om hvordan du skal forholde deg til det under svangerskapet? :)

Jeg har lavt stoffskifte. Det er veldig viktig å ta nye blodprøver så fort som mulig. Det er veldig vanlig at man bør øke dose. I 1. trimester barnets stoffskifte er avhengige av mor. Man må sjekke stoffskifte regelmessig. Min lege fortalt meg at jeg må ta nye blodprøver hvert 4 uke for å være sikkert at stoffskifte er godt regulerert.

jeg tok blodprøver når jeg var hos lege på mandag, å skal tilbake den 27, om hun tar nye blodprøver da, det vet jeg ikke, men bør jeg øke litt selv i mellomtiden, eller bør jeg bare vente til jeg skal til legen ijenn? bruker nå bare 50 mikrogram til dagen, hvis jeg øker til 75 eller 100 før jeg går til legen ijenn, vil det skade fosteret?

Man må ta prøver ca hver 4 uke og de fleste må øke. men det er jo ikke sikkert at du må det.

Last edited:
hadde jeg ikke vært gravid, så hadde jeg økt, fordi jeg kjenner at jeg trenger mer,men nå har jeg ikke bare meg selv å tenke på, men så er det jo det at det er jo ikke bra for lille hvis jeg får for lite, å det er vel ikke bra for lille hvis jeg får for mye, veeeeldig usikker på hva jeg bør gjøre :)

hadde jeg ikke vært gravid, så hadde jeg økt, fordi jeg kjenner at jeg trenger mer,men nå har jeg ikke bare meg selv å tenke på, men så er det jo det at det er jo ikke bra for lille hvis jeg får for lite, å det er vel ikke bra for lille hvis jeg får for mye, veeeeldig usikker på hva jeg bør gjøre :)
Da ville jeg ringt legekontoret og hørt om legen kan ringe deg kort og drøfte dette :-)

Back
Topp