Lavt jernlager, når kommer energien tilbake?

Sykepleiermamma

Ny på forumet
Flere som har vert lave på jern, S-ferritinen min ligger på 8, og referanseverdiene ligger på 15-200, jordmor mente gravide burde ligge nærmere 20. Etter en arbeidsdag har jeg energi på NULL, nesten så det føles som jeg er tilbake til de første grusomme ukene, der jeg var trøtt døgnet rundt.

Noen som har erfaring på hvor lenge det tar før jernet tar seg opp igjen? og evt. når energien kommer tilbake?
Tar nå duroferon 100mg to ganger daglig.

Jernlageret ditt kan absolutt ta seg opp igjen, men det er dessverre ingen garanti at energinivået følger etter. Lytt til kroppen din og hvil når du kan!

Jeg har også 0 energi. Normalt jernlager men hb på 10. Begynt på jern og d vitaminer. Føler også at jeg er tilbake i uke 12:depressed:

Ganske trøtt om dagen selv, tar jerntabletter, omega3 og multivitamin. Men tror trøttheten kommer av 2-4 doturer pr natt, sover liksom ikke hele natta igjennom. Litt lavt jernlager, ligger på rundt 11.Nye blodprøver i morgen, så får se neste uke hvordan det er nå etter at jeg startet på jerntablettene.

Jeg har hatt jernmangel-anemi to ganger uten å være gravid. Da ble jeg veldig mye bedre etter et par uker med jerntabletter, og var i helt super form igjen lenge før det var gått en måned. Som gravid derimot greier jeg å være totalt uten energi selv om jeg ikke mangler noe som helst. Det går ikke over før ungen er født...

Takk for svar alle sammen :) Innser vel at det med energien kanskje ikke når nye høyder med det første, men håper kanskje det vil gi litt energi med ett forhåpentligvis økende jernlager.. Er 24 uker på vei nå, og føler jeg er tilbake på uke 6-13.. Trøtt, sliten og energiløs. Kjedelig! Men det er jammen energikrevende å skape barn :) Premien er heldigvis gull verdt!!

Back
Topp