Lavt jern lager, flere?

sillymor

Betatt av forumet
Hei!
Var hos legen i går og der viste det seg at jeg hadde lavt jern lager.. Fikk beskjed om å ta jerntabletter 2 ganger om dagen...
Er det flere som sliter med lavt jern?  Ellers var alt bra med barnet og den vokste som den skulle...
Fikk kjenne hodet også...
Thi.. det var gøy..

Ja jeg gjør det! Har også det akkurat nå. Har vært opp å ned med blodprosent og jernlagrer siden jeg var en 11-12 år. Å disse tablettene er så fæle synes jeg, floradix er heller ikke noe bedre. Men de må nå ned uansett, slitsomt å være sånn slapp og svimmel.

Jeg har ikke det nå, men i alle tidligere svangerskap. Så det kommer vel.... Men jeg har alltid blitt så innmari hard i magen av jerntabletter [&:] 

Har for masse jern eg, så du kan få litt av meg[:)]

Hos jm for 2 uker siden var Hb 9,4. Fikk beskjed om å ta jern, men siden jeg ikke tåler vanlig jerntbl (FerroRetard og Duroferon) har jeg nå knasket Hemjern i 2 uker. I går var jeg hos legen og målte Hb igjen. Nå var den på 9,0[&:] Hva skal jeg gjøre for å komme høyere? Noen som har tips?[8|]

Spis leverpostei og brunost og appelsiner eller appelsinjuice til...

Hei Vian36!
Jeg har hørt at c vitaminer hjelper opptaket av jern i kroppen. Ta derfor c vitaminer samtidig.
Ellers burde vel kanskje legen eller jordmor ha fortalt deg hva du burde gjøre.

Lykke til...

ORIGINAL: silly er gravid

Hei Vian36!
Jeg har hørt at c vitaminer hjelper opptaket av jern i kroppen. Ta derfor c vitaminer samtidig.
Ellers burde vel kanskje legen eller jordmor ha fortalt deg hva du burde gjøre.

Lykke til...

Jeg tar c-vit. sammen med jern og spiser det jeg kommer over av mat med mye jern (leverpostei, spinat, m.m.) Legen sa jeg bare skulle fortsette med Hemjern. Tenkte kanskje jeg skulle prøve floradix[8|] Skal tilbake til jm om 2 uker. Får håpe at Hb er litt høyere da[8D]

Hei vian36 !
Får virkelig håpe at Hb er steget litt til du skal til jordmor. Ikke noe gøy å gå rundt med for lite jern. Man blir så slapp og sliten og helt utafor. Ihvertfall blir jeg det. I går var en sånn dag.. Så slapp og sliten...
Lykke til..

Back
Topp