Lavt HCG?

Bkno7317430

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg er 5+5 i dag (muligens 5+4) og målte hcg på kun 1620.

Skal ta ny måling om et par dager, så vet foreløpig ikke hvordan det stiger. Er så redd for at dette er for lavt. Noen erfaringer?

Det er ikke nivået det kommer an på, men selve stigningen <3 ville ikke tenk noe over de tallet der, vent på svaret på prøve nr 2 :)

om du googler HCG tabeller, så vil du også se at nivået er innenfor normalen hvertfall

Det er ikke nivået det kommer an på, men selve stigningen <3 ville ikke tenk noe over de tallet der, vent på svaret på prøve nr 2 :)

om du googler HCG tabeller, så vil du også se at nivået er innenfor normalen hvertfall

Tusen takk for svar. ❤️ Forstår at man skal se på stigningen, men syns «alle» andre i diverse forum har så mye høyere enn meg i utgangspunktet. Så spent på fredagens svar.

Last edited:
Syns ikke det er spesielt lavt nei :)

Jeg hadde 350 4+5, ble bekymra for hadde jo lest om alle som målte flere 1000 på samme tidspunkt, 5+0 målte jeg 830 og følte jeg mista 50 kg av skuldrene.
Så prøv å ikke heng deg opp i den første målinga, selv om det er lettere sagt enn gjort.

Jeg hadde 350 4+5, ble bekymra for hadde jo lest om alle som målte flere 1000 på samme tidspunkt, 5+0 målte jeg 830 og følte jeg mista 50 kg av skuldrene.
Så prøv å ikke heng deg opp i den første målinga, selv om det er lettere sagt enn gjort.
Takk for at du delte dette. Hjelper å se at det er andre med lignende tall.

Tror ikke du skal bekymre deg..:Heartred Man kan fort bli skremt av hva man leser i andre forum, husk at de som skriver i forum ofte ikke har fasit på hvordan ting bør være, og at det fort kan føre til unødvendig bekymring:love7 Har nå fått forumforbud av jordmor, men klarer ikke holde meg helt unna:dance018

Nå har jeg tatt nye blodprøver, ganske nøyaktig 48 timer senere. Den viste 2300, det vil si rundt 50 prosent stigning. Legen mente det var fin stigning, men jeg er dessverre ikke helt overbevist. Skal være 6+0 i dag. Tar gjerne i mot litt flere erfaringer.

Nå har jeg tatt nye blodprøver, ganske nøyaktig 48 timer senere. Den viste 2300, det vil si rundt 50 prosent stigning. Legen mente det var fin stigning, men jeg er dessverre ikke helt overbevist. Skal være 6+0 i dag. Tar gjerne i mot litt flere erfaringer.
Jeg ville tenkt at den helst skulle vært over 3000 denne gangen, men hcg skal tydeligvis dobles senere etter å ha nådd 1200 så det virker som at det er innafor :)

Vedlegg

• B6F6BB52-DD1A-4061-A2B7-CD904E462F13.png
    B6F6BB52-DD1A-4061-A2B7-CD904E462F13.png
    699,5 KB · Visninger: 13
  • B1598586-EDAC-4228-AA53-A43F0BEE1CD8.png
    B1598586-EDAC-4228-AA53-A43F0BEE1CD8.png
    1 MB · Visninger: 14
Last edited:
Da skulle den vært 3240 på 72 timer. Så når du har målt med 48 timer i mellom så kan det være grei stigning :) ville kanskje målt en gang til med 72 timer mellom

Det beste er egentlig å ta en tidlig ul når du har kommet så langt som 6 uker :)

Jeg ville tenkt at den helst skulle vært over 3000 denne gangen, men hcg skal tydeligvis dobles senere etter å ha nådd 1200 så det virker som at det er innafor :)
Dette her var helt nydelig at du sjekket opp for meg. ❤️ Ser det faktisk kan gå opp mot 96 timer før det blir dobbel stigning.

Back
Topp