lavt hcg?

mathild

Mamma til verdens beste gull<3
Heisann. Jeg var hos legen og tok blodprøver sist uke for å sjekke hcg mpling. Den første tok jeg tirsdag halv 2 og den andre tok jeg fredagen etter samme tid. Tirsdagen var det på 330 eller rundt der og fredagen var det rundt 880 eller hva det var. Jeg har selv funnet ut av menstermin at jeg må være 5+6 nå. Det vil si at jeg var 5+3 fredag og 5+0 tirsdagen. Vet ikke om han har misforstått hvor langt jeg mente jeg var på vei, men da han ringte meg idag for å fortelle meg om resultatene så sa han de var lave i forhold til hvor langt jeg tenkte jeg var kommet.. Er jo egentlig ganske sikker på at det MÅ være de dagene evt -2dgr, men er det så lavt altså? Hva har dere målt hcg til?

Off, ble litt rotete dette, men er jo litt redd for at jeg har rett ang hvor langt jeg er på vei, men at siden målingene var så "lave" at dette er tegn på at det kan gå feile vegen?

I en tråd fra tidligere på forumet (fant den ikke igjen nå dessverre), så har jeg lest at i uke 5-6 ligger hcg nivå fra 80 til 3000, så er jo veldig individuelt hvor høyt det er. Det viktigste er jo stigning, og det har du hatt. Sies den skal fordobles på 1,5 døgn fram til uke 5, deretter dobles på 2-3 dager, og det har den gjort i ditt tilfelle :) Får du komme tilbake og måle en gang til, bare for å sjekke om det fortsatt stiger, og kanskje bli litt beroliget? Kjipt når legene bare slenger fra seg at de syns det er litt lavt...man blir jo tussete av mindre nå i disse gravid-tider :(

Ja jeg synes det var litt rart. Jeg har googlet litt nå og sett at det er jo faktisk egentlig helt greit det jeg har lagt på:) Han sa jo det hadde mer enn doblet seg så stigningen var han veldig fornøyd med. Begynner nesten å lure på om han "husker" feil. Har ikke hatt time hos han. Kun snakket med han på tlf og vært å tatt prøvene hos de på laben. Jeg har bestilt ul i uke 14 så får vel bare krysse fingrene frem til da. Har iallefall ingen tegn på at det ikke skal gå bra forløbig, men man får jo angst av alle som skriver at de har mistet osv:(

Tror heller vi må prøve å fokusere på at rundt 90% av svangerskap etter uke 5 går bra, istedet for å være så redde for å være den lille andelen det går skeis med :) Jeg har vært på en ultralyd (8+6), og satser på å ikke ta noen ny før oul. Jeg er en av dem som har mistet tidligere, men denne gangen velger jeg å fokusere veldig på at det går bra for de aller fleste, og at det er i den kategorien jeg nå skal befinne meg i :p Masse lykke til, håper du klarer å ikke bekymre deg så veldig pga det legen sa, som du sa selv over her, ikke sikkert han husket helt riktig ang hvor langt du er på vei :)

Hei,
Ut i fra tabellene tror jeg du ligger innenfor de. Kanskje du skulle ta en måling til? Så blir du kanskje tryggere på at dette går veien?

Back
Topp