Lavt blodtrykk...?!

Fruktfat

Glad i forumet
Er det noen her som har opplevd å ha veldig labt blodtrykk?
Sist jeg var hos legen, og han målte blodtrykket sa han at det var veldig lavt. Husker ikke hvor mye det var på.
Men jeg merker det jo med at jeg blir veeeeldig fort svimmel. Særlig når jeg reiser meg opp fra sittende eller liggende stilling.
Legen ga meg streng beskjed om være forsiktig, slik at jeg ikke detter i bakken.
Trodde bare det var normalt med høyere blodtrykk enn vanlig i svangerskapet?

jeg har blodtrykk sist målt 89/50, og det er veldig lavt, skal vel ligge på 120/60 ca tror jeg. men det er farlig å få høgt blodtrykk under sv.skapet. det er myyyye bedre å ha lavt blodtrykk, og legen min forklarte at det var ikke noe å gjøre med.. så jeg måtte desverre bare leve med bivirkningene av lavt blodtrykk og være forsiktig og reise meg sakte og sette meg før jeg svimer av.

kan du finne ut hvor lavt du hadde? for legen sa til meg at mitt var meget lavt, men ikke noen grunn til bekymring. men jeg er nesten konstant svimmel.

ORIGINAL: tone_mor

jeg har også lavt blodtrykk, har egentlig ganske høyt, men sist jeg var til legen hadde jeg 95/48 noe som er veldig lavt.. kjenner jeg er svimmel, slapp og har mye hodepine av den grunn[X(]

Jeg trodde jeg hadde lavt blodtrykk på 90/65, men du har jo kjempe lavt undertrykk.. Er du ofte og sjekker trykket da?

Jeg har også lavt blodtrykk..

Spis salt og drikk MYE vann- det hjelper [:)]

Jeg hadde også veldig lavt blodtrykk sist jeg målte hos jordmor. 90/50. Fikk beskjed av jordmor om å drikke mye, gjerne farris, og ellers være forsiktig når jeg kjenner meg svimmel. Ikke reis deg opp for fort. (Selv om det er enklere sagt enn gjort; kommer på det når jeg nettopp har reist meg opp for fort, da kjennes det for å si det sånn..) [8|] [;)]

Er like vanlig med lavt blodtrykk som med høyt i et svangerskap... det kan jo svinge skikkelig også. Men skrev ikke legen din det ned på helsekortet ditt for gravide? Det skal stå der om han/hun sjekket det.
Uansett... ta det rolig i svingene ja, man kan fort få skikkelig blodtrykksfall hvis man reiser seg fort og da kan man svime av... anbefales ikke...

Det er vanlig med lavt blodtrykk i 2.trimester, og vanlig at ein kan få litt høgt i 3.trimester (betydelig forhøga kan vera tegn på svangerskapsforgiftning). Mitt har blitt lavere enn vanlig, men er fortsatt innen normalen. Besvimte etter å ha trent for ei stund sia, så det har eg holdt meg unna (deilig med ein god unnskyldning)[:D]

Jeg har lavt blodtrykk til vanlig jeg da, kjedelig å ofte være svimmel og en del hodepine også men som legen sier er det MYE bedre med lavt enn for høyt som er veldig farlig[;)]

Ikke noe gøy å være svimmel og bli uvel - men du får trøste deg med at det bedre med lavt blodtrykk enn høyt når en er gravid...[:)]

Back
Topp