Lavt blodtrykk

Snm93

Forelsket i forumet
Flere her som har lavt blodtrykk?
Vet ikke hva det var før graviditeten, og mat og drikke har helt sikkert enn innvirkning, men har hatt to timer hos jordmor nå, der blodtrykket begge gangene har vært på ca 85/64. Synes det er så veldig lavt, men jordmor sier at det ikke er noe fare, annet enn at jeg lettere kan oppleve blodtrykksfall/svimmelhet, men at man ikke får gjort så mye med det.

Flere her som har lavt blodtrykk?
Vet ikke hva det var før graviditeten, og mat og drikke har helt sikkert enn innvirkning, men har hatt to timer hos jordmor nå, der blodtrykket begge gangene har vært på ca 85/64. Synes det er så veldig lavt, men jordmor sier at det ikke er noe fare, annet enn at jeg lettere kan oppleve blodtrykksfall/svimmelhet, men at man ikke får gjort så mye med det.

Skal måle onsdag. Hadde lavt blodtrykk første trimester sist, og har det nok nå også. Men husker jordmor sa det var veldig vanlig! Kjenner det ofte når jeg reiser meg, det piper i ørene og det svartner litt.

Skal måle onsdag. Hadde lavt blodtrykk første trimester sist, og har det nok nå også. Men husker jordmor sa det var veldig vanlig! Kjenner det ofte når jeg reiser meg, det piper i ørene og det svartner litt.

Ja! Er nok bare jeg som krisemaksimerer og at det er mer normalt enn man tenker :) Får vel bare være mer obs da man skal reise seg og ikke gjøre brå bevegelser :happy:

Ja! Er nok bare jeg som krisemaksimerer og at det er mer normalt enn man tenker :) Får vel bare være mer obs da man skal reise seg og ikke gjøre brå bevegelser :happy:

Synes ikke det, du må absolutt følge med å få jordmor til å følge opp

Jeg hadde lavt blodtrykk med nr 2. Tror faktisk det å spise litt lakris kan hjelpe på blodtrykket, øke saltinntaket litt om du har lavt fra før, drikke mye.
Fikk blodtrykksfall en gang mellom uke 25-35. Trodde jeg fikk hjertestans da jeg først ble kvalm , mistet hørselen og tilslutt synet. Fant da ut jeg hadde lavt blodtrykk.
Men er ikke unormalt med lavt BT i svangerskapet :)

Jeg har også hatt lavt blodtrykk, ikke så lavt riktignok, men ut i fra all informasjon jeg har fått og alt jeg kan finne så er det jo ingenting å gjøre noe med. Klarer ikke stå rett opp og ned lengre enn noen få minutter, kan ikke gå rett i dusjen om morgenen feks for da svimler det veldig. Gjelder å tilrettelegge så det ikke skjer, og hvis man svimler må man legge seg ned og helst få beina opp:)

Jeg har å veldig lavt BT nå, drikker mye væske og er obs når jeg reiser meg fort. Legen sa det var helt normalt :-)

Jeg har også lavt blodtrykk. Det er normalt lavt uten graviditet også, men pleier ikke å bli så svimmel som jeg gjør nå til vanlig. Er nok bare å følge litt med på det og ta sine forhåndsregler når man reiser seg og få i seg nok væske osv.

Har også lavt blodtrykk. Lest at det er helt vanlig - og ufarlig. Ubehaget er det største «problemet». Jeg svimler og har en del hodepine som følge av det. Prøver å drikke mye, men føler ikke det hjelper.

Jeg har også lavt blodtrykk. Fikk beskjed om at det var normalt, og fikk beskjed om å ikke gjøre brå bevegelser så går ting som oftest veldig bra.

Jeg hadde lavt blodtrykk med nr 2. Tror faktisk det å spise litt lakris kan hjelpe på blodtrykket, øke saltinntaket litt om du har lavt fra før, drikke mye.
Fikk blodtrykksfall en gang mellom uke 25-35. Trodde jeg fikk hjertestans da jeg først ble kvalm , mistet hørselen og tilslutt synet. Fant da ut jeg hadde lavt blodtrykk.
Men er ikke unormalt med lavt BT i svangerskapet :)

Hatt det 1 gang jeg også, det er forferdelig ubehagelig!!

Takk for gode tilbakemeldinger og svar. Ser jo nå at jeg ikke er alene, men skal nok be legen/jordmor følge litt med på det. Ikke merka så mye til det før i dag faktisk. Har gjort litt her hjemme, så har kjent mer på svimmelhet og vært skjelven, så får ta det med ro resten av kvelden :)

Hadd elavt blodtrykk forrige svangerskap og har det nok denne gang også. Har ikke målt hos legen enda, skal på første kontroll på mandag (12+2), men reiser jeg meg eller beveger jeg meg litt for brått så piper det i hodet, hørselen forsvinner, det svartner og kroppen dovner bort og jeg må holde meg eller sette meg raskt ned igjen:yuck:

Back
Topp