Lavt blodtrykk

Knøtt

Gift med forumet
Marslykke 2016
Julibarna 2019
Novemberbarna 2021
Hei, dere! Jeg lurte på om det er flere som sliter med lavt blodtrykk? Jeg har alltid hatt det, men det har forverret seg veldig etter at jeg ble gravid (85/53 hos jordmor forrige uke). Hva gjør dere med det? Jeg er konstant svimmel og får en del vondt i hodet...

Hei, dere! Jeg lurte på om det er flere som sliter med lavt blodtrykk? Jeg har alltid hatt det, men det har forverret seg veldig etter at jeg ble gravid (85/53 hos jordmor forrige uke). Hva gjør dere med det? Jeg er konstant svimmel og får en del vondt i hodet...

Litt lavt her også:inpain: Ligger på rundt 95/55 og har hatt noen episoder der jeg har vært overbevist om at jeg skulle besvime. Ganske ekkelt når en er ute blant folk og på jobb. Noe en kan gjøre?

Jeg hadde det også i starten, og mitt har alltid vært supert før jeg ble gravid. Gjorde ikke særlig mye med det, men hjelper å ta det med ro, drikke mye, spise regelmessig osv. Ikke reis deg opp for fort, da blir man lett svimmel :)

Jeg også har lavt blodtrykk. Hadde det før jeg ble gravid og det er verre nå. Det en kan gjøre er å få i seg salt (salt chips osv) og drikke mye vann. Salt binder væske i kroppen, og det kan hjelpe på blodtrykket. Samt ikke spise store måltider og reise seg for fort opp og ikke stå lenge rett opp og ned :-)

Tusen takk for tips! Jeg prøver allerede å ikke reise meg for fort, men syns det svartnet litt hver gang, uansett. Det har blitt såpass slitsomt at jeg velger å dra til legen å høre... Kan vel hende at det blir gradert sykemelding for en kort periode.

Jeg har hatt lavt blodtrykk sålenge jeg har huske, og det har selvsagt også her blitt enda "værre" etter jeg ble gravid.. Mitt triks er å alltid reise meg i nærheten av noe jeg kan støtte meg litt til, og å aldri være sulten.. Småspis salte kjeks og drikk nok vann, det pleier å hjelpe for meg ;)
Og så kan du som meg trøste deg med at det hadde vært mye værre med høyt blodtrykk enn lavt! <3

Jeg ligger på 90/55. Helt grusomt! Masse Farris og lakris kan hjelpe :)

Man skal visst ikke spise så mye lakris som gravid :) Men det er snakk om stooore mengder bare :D
Legen sa at det for noen hjalp med lakris, så da føler jeg meg trygg på at jeg kan spise litt. I min tilstand orker jeg ikke så mye av noen ting egentlig, så er ikke redd for det :)

Hadde lavt på første kontroll i dette svangerskapet, men meir normalt på andre kontroll.
Har vanligvis lavt og hadde lavt heile sist svangerskap utenom 1 kontroll.

Sniker fra april :) jeg har også lavt blodtrykk, det har sunket mer for hver gang (er tredje svangerskapet nå). Denne gangen har jeg ekle blodtrykksfall, kommer når og hvor som helst, og jeg må bare sette meg ned der og da for å ikke besvime :/ ekkelt når jeg er ute blant folk eller ute med ungene!

Men prøver å spise og drikke regelmessig, og har begynt å alltid ha med drikke, litt rosiner og salte kjeks. Lakris skal visst også hjelpe på har jeg lest.

.

Man skal visst ikke spise så mye lakris som gravid :) Men det er snakk om stooore mengder bare :D

Jeg forholdet meg alltid til helsedirektoratet sine anbefalinger og ikke alle mulige andre former for synsing, så jeg spiser lakris til det tyter ut av ørene mine med god samvittighet ;)

Jeg forholdet meg alltid til helsedirektoratet sine anbefalinger og ikke alle mulige andre former for synsing, så jeg spiser lakris til det tyter ut av ørene mine med god samvittighet ;)
Haha! Det høres bra ut ;) Syns helsedirektoratet sine sider er utrolig fine og lette å finne fram på! Så jeg er helt enig med deg :D

Jeg har også ganske lavt bt, 100/65. Men så lenge jeg drikker mye, spiser salt og holder meg fast når jeg reiser meg så går det bra.:) Må også unngå å så rett opp og ned over lengre tid.

Haha! Det høres bra ut ;) Syns helsedirektoratet sine sider er utrolig fine og lette å finne fram på! Så jeg er helt enig med deg :D

Jeg jobber som ernæringsfysiolog, så jeg er veldig streng på det med kunnskapsbasert praksis og at ung skal være vel begrunnet i forskning og ikke synsing. Et variert kosthold er jo vel så viktig som alle forbudene når man er gravid, og med alle de rare rådene man finner på nett kan det fort bli litt ensidig (selv om ikke lakris er det mest næringsrike akkurat)

Har også lavt blodtrykk, og fikk her beskjed om å drikke cola uten kullsyre :p mange forskjellige råd ute og går tydeligvis. Sist hadde jeg kombinasjon av lavt blodtrykk og jernmangel, i tillegg til b12-mangel. Besvimte flere ganger, og var konstant svimmel. Så føler meg egentlig i fin form denne gangen til sammenlikning :D

Har også lavt blodtrykk, og fikk her beskjed om å drikke cola uten kullsyre :p mange forskjellige råd ute og går tydeligvis. Sist hadde jeg kombinasjon av lavt blodtrykk og jernmangel, i tillegg til b12-mangel. Besvimte flere ganger, og var konstant svimmel. Så føler meg egentlig i fin form denne gangen til sammenlikning :D
Jeg har også kombinasjon med mangel på B12, så jeg er satt på tabletter for det i tillegg til lavt blodtrykk :) Hadde heldigvis nok jern! Godt å høre at du er i fin form, og at vi er flere i samme båt!

Fikk streng beskjed om å spise. Sunt , ofte og mye! Drikke Farris. Må ta 6 jerntabletter også etter svar på mine blodprøver.

Å spise mye skal ikke mye til. Har ikke spist på 3 måneder nesten....

Føler meg sakte men sikkert sterkere.

Back
Topp