Fikk ett blodtrykksfall (tror ihvertfall det var det) i dusjen i går morges. Noe av det skumleste jeg har vært med på, spesielt siden samboer var vekkreist og jeg var hjemme alene.
Hadde stått i dusjen i 5-10 minutter når jeg plutselig begynte akutt å svette over hele kroppen, ble anpusten, det svimlet for meg og det svartnet helt for øynene mine. Klarte å sette meg ned og kravle meg ut av dusjen og legge meg på badegulvet. Lå der sikkert 20 min før jeg klarte å reise meg opp å rusle inn i sengen. Var helt utslitt og skikkelig dårlig i mange timer etterpå.
Noen som har opplevd noe lignende? Jeg har tidligere kun opplevd blodtrykksfall når jeg reiser meg brått, og da er det som oft est kun litt svimling og prikking for øynene (ikke totalt svart i flere minutter sånn som i går) og det går fort over.
Googlet litt og leste at det varme vannet i dusjen gjør at blodårene utvider seg og at man med lavt blodtrykk derfor letter kan få blodtrykksfall av å bare stå oppreist i dusjen.
Men har ringt legen min i dag , hun skulle ringe meg opp senere i dag (sa kontordamen), stoler ikke helt på det jeg leser på nettet, så må få det bekreftet av en lege
og så vil jeg spørre henne om det kan være skummelt å fly med lavt blodt rykk, skal fly til USA imorgen, og har ikke så veldig lyst på ett nytt blodtrykksfall på flyet....