Lavt blodtrykk

Mysore

Flørter med forumet
Var hos legen og ble målt til 102/55. Han sa at det var lavt, men ok siden jeg er gravid. Er det flere andre enn meg som har det lignende? Og er det normalt når man er gravid?

Er 27 år, røyker ikke og drikker ikke. Er i aktivitet hver dag og er slank. Blir litt bekymret når legen ikke forklarte bedre. :(

Gikk i fra 114/90 til 110/70 mellom 2 kontroller. Han sa ingenting til meg. Men vet jo at vi får mer blod som gravid og at det er derfor blodtrykket ofte synker. Men hvor lavt det kan bli uten å være alt for lavt vet jeg ikke.

Jeg har lavt blodtrykk. Ligger på 90/60 -85/55, jeg er mye svimmel :p
Men det er ikke farlig sier legen, bare veldig ubehagelig :)

Jeg ble målt til 80/48 i blodtrykk i uke 15 , ligger alltid veldig lavt , men dette er det laveste som noen gang er målt på meg. Jordmor sa at hvis jeg hadde lagt i en sykebil hadde jeg fått masse intravenøs væske , men for meg er der vanlig med veldig lavt blodtrykk.

Jeg også har det. Hadde det før jeg ble gravid, noe som gjør at jeg er ofte trøtt og sliten.. Ekstra ille nå som jeg er gravid! De sier man skal drikke mye vann og litt ekstra salt i kosten for å øke det! Fysisk aktivitet hjelper også! Men det er slitsomt, ikke farlig! Værre med høyt blodtrykk :)

Hadde 85/65... Svimmel og slakk. Dette var på sykehuset, så regner med det er innafor.

Da jeg var gravid med tvillingene hadde jeg rundt 90/55. Sist kontroll hadde jeg 90/65 med lille i magen. Har lavt blodtrykk til vanlig også. Ikke noe farlig:) bedre med for lavt enn for høyt.

Har også blitt målt til 95 i blodtrykk, mye lavere enn det jeg pleier å ha. Har vært svimmel og hatt hodepine, men legen mente det ikke var noe å gjøre med.

Helt vanlig med lavt blodtrykk når man er gravid. Jeg ligger på 90/50. Ikke farlig men plagsomt med tanke på svimmelhet ol. Jeg har normalt blodtrykk på 90/70.

Takk for svar. Blir litt mer beroliget når det er flere enn meg som har det sånn, og at det faktisk er vanlig :D Prøver å drikke mye og være aktiv. Men merker at bare en tur på butikken gjør meg svimmel og slapp, og jeg som ikke har begynt på julegavene enda!! :p

Takk for svar. Blir litt mer beroliget når det er flere enn meg som har det sånn, og at det faktisk er vanlig :D Prøver å drikke mye og være aktiv. Men merker at bare en tur på butikken gjør meg svimmel og slapp, og jeg som ikke har begynt på julegavene enda!! :p
Jeg har bestilt mye på nett (bekkenløsning som hindrer meg da)..

Har hatt lavt blodtrykk ved hver graviditet.
Det er veldig normatl når man er gravid, og etter hva jeg har forstått er det heller ikke farlig.
Høyt blodtrykk er verre, og kan være farligere.

Men lavt blodtrykk kan jo påvirke formen din, i den forstand at man blir lettere svimmel.
Forrige gang var legen overrasket over at jeg klarte å stå på beina.;-)
Men det er altså ikke farlig for babyen i magen, på samme måte som høyt blodtrykk er.

Også er det litt "gøy" på slutten, for det er vanlig at blodtrykket kan stige litt igjen når det nærmer seg fødsel.
Det har det gjort på meg! :-)
Så nå når blodtrykket ditt stiger i siste trimester, kan du regne med at fødselen er nær forestående! :-)

Blodtrykket blir hormonelt påvirket under graviditet, så det er helt normalt :-) Jeg ligger vanligvis på 100/60, på siste jordmorkontroll lå jeg på 85/54 :-)

Høyeste jeg har hatt hittil er 90/55 :p Blir fort svimmel, passe på å drikke nok! :)

Ligger på ca 100/60, men sånn var det forgje gang også :)

jeg slet med veldig lavt blodtrykk i mange uker.. Var mye svimmel og kvalm ila dagen pga blodtrykksfall attpåtill.. Men trooor d har komt seg litt. Føler meg ihvertfall bedre :) Blitt flinke til å drikke ofte, og spiser regelmessig..

Eg har og lavt blodtrykk når eg er gravid, legen lo når han målte blodtrykke mitt og sa han forsto koffor eg va svimmel, har hjertebank og svime av vist eg står opprøyst for lenge :)

Back
Topp