Lavt blodtrykk?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Er det ingenting som hjelper mot lavt blodtrykk?
Nå var det enda lavere enn sist gang, og legen syntes det er rart at jeg klarer å stå oppreist...
Er det ikke noe å gjøre med det?
Vet jo at det ikke er farlig, men merker jo at jeg blir mer sliten.
Jernmangelen hjelper vel ikke på den heller.
Legen sa at kroppen trenger mer, om jeg skal klare en fødsel.
 
Er det ikke da det kan hjelpe å spise noe salt? Eller er jeg heeelt ute å kjøre?;-) vil tro at jevnlig mat og drikke er viktig også. Lykke til :)
 
Jeg har lavt blodtrykk. Spiser kornmo kjeks med brunost hver dag. Det hjelper litt, er mye jern i brunost
 
Du får spise lakris med god samvittighet :laughing002
Det kan jo bli litt usunt i lengden... :)

Det er ikke egentlig noen behandling mot lavt blodtrykk, men du kan passe på å drikke nok vann, få i deg endel salt/natruim, lakris kan øke blodtrykket, ikke stå rett opp og ned for lenge av gangen, og prøv å legge til moderat trening (gåing/sykling e.l.).
 
Drikk masse masse masse væske. Det er det først vi gjør med pasienter med lavt blodtrykk. Det holder seg ikke stabilt men kan hjelpe dersom du gjør det ofte. Godt du står på beina for du må orke å løpe på toalettet da =)
 
Får eg spørre ka dem anser som lavt blodtrykk? va sjøl på kontroll idag og BT va sunket endel fra d det vanligvis ligg på...
 
Får eg spørre ka dem anser som lavt blodtrykk? va sjøl på kontroll idag og BT va sunket endel fra d det vanligvis ligg på...

-Må innrømme jeg humrer litt når en del skriver at de har "så lavt som" 110/55. -Det blodtrykket er jo bare perfekt og slettens ikke lavt.
Nå har jeg et blodtrykk på 90/50 Noen sier det er lavt, ...med det er helt ok og er et "typisk graviditetsblodtrykk". Jeg svimler litt når jeg reiser meg for fort opp osv osv...men halvparten av oss gravide gjør jo det.

Når du bikker 85/45 og nedover begynner det å bli lavt. Da skal du ligge med beina høyt og reise deg SAKTE opp om morgenen, og drikke en del vann ja:) Men leger har visst i så mange år at kvinner som er gravid har lavere BT enn andre, (uten kompikasjoner av den grunn) så det er viktig å ikke krisemaksimere og tro at en må drikke, spise salt og herje på for å få det "opp"
 
Hei!

Lavt blodtrykk kommer litt an på hva man har til vanlig.. 110-120 er liksom det "perfekte" blodtrykket. Det er riktig. Og de som har 110 til vanlig klarer fint å komme ned i 90 uten å bli altfor dårlig. MEN vi må huske at ikke alle ligger på 110-120 til vanlig... noen ligger kansje på 125.. Da blir det litt "verre" å falle ned i 90.

Uansett, her kommer noen tips;

http://nhi.no/sykdommer/hjerne-nerv...-stillingsbetinget-veiviser-27354.html?page=3
 
Jeg har lavt blodtrykk. Spiser kornmo kjeks med brunost hver dag. Det hjelper litt, er mye jern i brunost

Har jernmangel sammenheng med lavt blodtrykk?
Jeg spiser jo brunost nesten hver dag jeg. Gjort det hele tiden.
Idag har jeg vært mer svimmel enn vanlig, så kjører gjerne på med mer brunost om det hjelper.
Skal ta jerntabletter også, pga. jernmangel.
 
Hvet ikke, men jeg blir svimmel hvis jeg ikke får det. Og ble mye bedre når jeg spiser det hver dag.
 
Drikk masse masse masse væske. Det er det først vi gjør med pasienter med lavt blodtrykk. Det holder seg ikke stabilt men kan hjelpe dersom du gjør det ofte. Godt du står på beina for du må orke å løpe på toalettet da =)

Takker for svar! :)
Jobber du innen helse?
Grønn som jeg er, må jeg spørre; hva regnes som masse, masse væske? Flere liter om dagen?
Og er det vann, eller kan jeg drikke juice, saft osv.?

Løpe på do ja, kanskje ha en bøtte ved sengen også? Hi hi! :)
Får jo mosjon også da, om jeg må ofte på do. :)
 
Hei!

Lavt blodtrykk kommer litt an på hva man har til vanlig.. 110-120 er liksom det "perfekte" blodtrykket. Det er riktig. Og de som har 110 til vanlig klarer fint å komme ned i 90 uten å bli altfor dårlig. MEN vi må huske at ikke alle ligger på 110-120 til vanlig... noen ligger kansje på 125.. Da blir det litt "verre" å falle ned i 90.

Uansett, her kommer noen tips;

http://nhi.no/sykdommer/hjerne-nerv...-stillingsbetinget-veiviser-27354.html?page=3

Takker for svar, og tips! :)

Jeg husker ikke hva jeg hadde før, i skrivende stund.
Men legen har jo fulgt nedgangen min lenge nå, og nå lurte hun altså på om jeg klarte stå oppreist i det hele tatt, for det var blitt så veldig lavt i forhold til min normal da. Hun nevnte jo det forrige gang også, men nå var det da blitt enda lavere.

Jeg skal lese tipsene i linken din! :)
 
Sånn by the way: De fleste brunoster inneholder ikke lengre jern, så man må nok se etter andre kilder hvis man vil ha mer jern fra kosten...
 
Takker for svar! :)
Jobber du innen helse?
Grønn som jeg er, må jeg spørre; hva regnes som masse, masse væske? Flere liter om dagen?
Og er det vann, eller kan jeg drikke juice, saft osv.?

Løpe på do ja, kanskje ha en bøtte ved sengen også? Hi hi! :)
Får jo mosjon også da, om jeg må ofte på do. :)

For meg hjelper det å drikke ca 2 0.7 L imsdalflasker om dagen, men det gjør jo også at jeg må tisse hele tiden :p Man må prøve seg frem litt men det er vel anbefalt med 1.5-2 L om dagen for damer?.. Man må ikke bare drikke vann, det er like viktig å få i seg litt salter og andre ting fra andre drikker som farris, juice osv. Men størstedelen burde være vann med tanke på sukker og alt sånt :p
 
Back
Topp