Lavt blodsukker når jeg ammer?

Lillemor27

Betatt av forumet
Hei!

Har en nydelig liten gutt på 2 og en halv måned, og har den siste tiden merket at jeg har konstant sulthetsfølelse! Hvis jeg ikke spiser hver andre eller tredje time, blir jeg direkte uvel! Begynner å skjelve, og har en generell uvelfølelse. Er ganske sikker på at dette skyldes lavt blodsukker. Har ikke diabetes så vidt jeg vet. Veier nå mindre enn det jeg gjorde før jeg ble gravid, og merker at gutten min krever mye mat! Ammer hver andre time, eller oftere. Elsker å amme, men skal det virkelig ta på så mye for kroppen å amme? Har aldri vært flink å spise ofte, så det er veldig uvant for meg å måtte spise så ofte.. Føler jeg bare må stappe i meg maten selv om jeg ikke har lyst på, for å unngå å bli uvel.

Har vært hos legen, og hun målte ikke blodsukkeret mitt for hun mente dette ikke skyldtes sykdom, men heller at gutten min krever mye av kroppen min, og at jeg måtte bli mer bevisst på spisingen min.

Noen som har opplevd lignende?
 
Høres ikke utenkelig nok, men spiser du nok, da? Jeg måtte spise MYE da jeg fullammet. Husk at GRØNNE GRØNNSAKER, salat osv er topp. Alt som er grønt trenger du nesten ubegrenset av! Avocado og nøtter gir fantastisk næring.
Jeg tok tilskudd for gravide og ammende, og merket enorm forskjell etter bare noen dager med det. Kunne plutselig gå opp en bakke igjen uten å skjelve...

Men nyt det, da :) Jeg husket jeg spiste Bixit havrekjeks med sjokolade under nattammingen...
 
husk å spise... 
sliter selv om jeg glememr å spise og M skal ha mat... 
 
Back
Topp