Det viktigste som står der, er dette:
Du kan spise:
- Egg i alle former, kokte, stekte, eggerøre, omelett. Så mange du vil – hver dag.
- Fisk og skalldyr. Gjerne fet fisk som makrell og sild er suverene valg. Ikke paner fisken.
- Kjøtt, lam, vilt, svin, storfe, bacon, kjøttdeig, medister. Ikke skjær bort det viktige fettet.
- Fugl, kylling, kalkun, and, vilt, grillet, stekt i panne, gryte og stekovn. Behold skinnet.
- Innmat, lever, nyrer, osv.
- Sauser, dressinger, majones, olivenolje, kokosolje (cocosa). Ikke fettfritt eller fettredusert. Bernaisesaus, Hollandaise, les på forpakningen eller lag selv. Det er lett å lage saus!
Spis når du er sulten, og spis deg mett!
I tillegg er dette viktige ord:
Unn deg til fest:
(Når og om det er fest bestemmer du selv, men vektnedgangen kan kanskje stoppe opp.)
- Mørk sjokolade: Minst 70 % kakaoinnhold
- Alkohol: Tørr vin rød/hvit, whisky, cognac, drinker med sukkerfritt blandevann.
- Nøtter: Valnøtter, paranøtter, mandel, macademia
- Snacks: Bacongull, baconcrisp (knust fungerer også fint som panering).
Mitt kosthold:
Jeg har stor sett fulgt dette. I perioder har jeg spist mye egg, i andre perioder har jeg spist mye cottage cheese. Jeg stresser ikke med å få i meg nok fett, jeg spiser det jeg har lyst på innenfor de matvarene jeg velger å spise.
I perioder spiser jeg for mye mørk sjokolade og nøtter. Jeg elsker begge deler, rett og slett. Det kan se ut til at magen min reagerer på mørk sjokolade, men jeg spiser det stadig i helgene likevel 
Hvis jeg blir invitert bort, spiser jeg det som serveres. Derfor vet jeg at både mage og hud reagerer kraftig på mel. Litt potet og gulerøtter går fint. Jeg prøver å lytte til kroppen, å kjenne etter hvordan den reagerer på ulike mattyper.
Hvis jeg spiser noe som inneholder for mange karbohydrater for meg, merker jeg det raskt ved at jeg blir rastløs og fysen i kroppen. Hvis jeg spiser for lite fett, blir jeg lett slapp. Hvis jeg spiser noe kroppen ikke tåler så godt, sier den gjerne fra med mageknip og/ eller eksem. Herlig!
Jeg spiser ikke like strikt nå som i starten, men jeg holder meg helt unna mel (med et par unntak som sagt), sukker og margarin. Jeg tenker at det er en helt naturlig prosess. Det er iallfall en bevisst prosess hos meg, for å skape et balansert, livslangt kosthold.
http://fristendelavkarbo.no/retningslinjer-for-lchf/
Jeg følger vel egentlig dette, pluss noen karbo ekstra til dagen.