Lavkarbodamer!

Wicked

Glad i forumet
Nå er jeg "back on track"! [:D][:D][:D]

Fikk forbud fra legen i Desember pga overproduktiv syrepumpe i magen, noe som førte med seg myyyye smerter og magesårmedisiner... [:(]

Men nååååååååååå har jeg fått klarsignal til å begynne på lavkarbo igjen, så nå er slankingen godt i gang igjen! [:D]

Jeg bestemte meg for å ta 12-14 dager på psmf først, bare for å få en kickstart. (Minimalt med både fett og karbohydrater, og ca 2,5 ganger mer gram proteiner enn kroppsvekt [;)]) Det vil si at jeg egentlig bare spiser magert kjøtt og grønnsaker. Og proteinshakes som mellommåltid et par ganger om dagen. Jeg er bare på dag 3 nå, men merker det er mye som skjer i kroppen allerede. Tisser heeeeeeeeele tiden, til og med et par ganger om natten. Litt tung og ør i hodet, men det er fordi jeg er på vei inn i ketose. Store omveltninger for kroppen vet dere! Det går heldigvis over igjen snart! [:)]

Grunnen til at jeg velger psmf nå i første omgang, er at jeg har lagt på meg sykt mye siden desember, bare fråtset og spist alt jeg har kommet over... [:(] Jepp, I'm stupid! [8D] Har ikke veid meg, tør ikke, men merker jo på klærne og ser i speilet at det er en god del kilo i + ja... [&:] Men nå skal det forandring til!!! [:D][:D][:D] Wish me luck you guys! [:D]

Hvem andre av mars-damene er det som lever lavkarbo nå om dagen egentlig...? [8|]

Meg! Det vil si, jeg er på en slags egenkomponert lavkarbogreie. Ikke ketolyse lenger, jeg har slækka litt på mengden karbohydrater, men er fremdeles ganske lavt på skalaen. Tipper ca 25-30 gram om dagen. Kanskje litt mer av og til. Syns det er litt vanskelig når jeg ikke har noen å gjøre det sammen med.. Trener også en del, så vekta går saaaakte men sikkert nedover. Og det er jo en grei forandring fra normalen. Du vet, der den går i motsatt retning [8D]

Sånn halvveis.... Jeg syns det er så vanskelig med middager!!! Fordi jeg er så "flink" til å lage skikkelig middager til de andre der hjemme, og noen ganger MÅ jeg ha poteter e.l. til middagen.. Bollefrikasè er ikke det samme uten LITT potet... [&:] Og helgene er vanskelige... Og skal ikke veie meg før jeg merker at den trange dongeribuksa ikke er så trang lenger... [:)]

Men jeg gir meg ikke. Får ta det litt gradvis.

Og føler kanskje det blir litt dyrt...? [8D]

ORIGINAL: Grete71

Sånn halvveis.... Jeg syns det er så vanskelig med middager!!! Fordi jeg er så "flink" til å lage skikkelig middager til de andre der hjemme, og noen ganger MÅ jeg ha poteter e.l. til middagen.. Bollefrikasè er ikke det samme uten LITT potet... [&:] Og helgene er vanskelige... Og skal ikke veie meg før jeg merker at den trange dongeribuksa ikke er så trang lenger... [:)]

Litt er bedre enn mye når det kommer til kh uansett har jeg funnet ut... [;)]
Dyrt er det, det skal jeg skrive under på... Men nå lager jeg det meste av mat her i huset fra bunnen av alltid, og det er jo generelt mye dyrere enn pose-, bokse-, og annen ferdigmat... [:'(] Sunn mat er dyrest, ikke rart folk er usunne da??? [&:] Heldigvis har Kiwi gjort sitt for å få folk til å handle litt sunnere, ved å senke prisene på både frukt, grønt og nå nøkkelhullvarer. DEEEET liker vi! [:D]
Vi handler kjøtt i sverige vi da, og det sparer man jo myyyye på... Ellers lønner det seg å ha stor fryser når man er på lavkarbo, så man kan hamstre kyllingfilet, karbonadedeig, kalkun, svin og annet magert kjøtt når det er tilbud rundt omkring! [:)]

ORIGINAL: Wicked

Dyrt er det, det skal jeg skrive under på... Men nå lager jeg det meste av mat her i huset fra bunnen av alltid, og det er jo generelt mye dyrere enn pose-, bokse-, og annen ferdigmat... [:'(] Sunn mat er dyrest, ikke rart folk er usunne da??? [&:] Heldigvis har Kiwi gjort sitt for å få folk til å handle litt sunnere, ved å senke prisene på både frukt, grønt og nå nøkkelhullvarer. DEEEET liker vi! [:D]
Vi handler kjøtt i sverige vi da, og det sparer man jo myyyye på... Ellers lønner det seg å ha stor fryser når man er på lavkarbo, så man kan hamstre kyllingfilet, karbonadedeig, kalkun, svin og annet magert kjøtt når det er tilbud rundt omkring! [:)]

Coop ("meg") har også satt ned prisene nå.. [:)] Men ja, det begrenser seg jo litt når vi skal lage til hele familien (ihvertfall minsten). Vi er så glade i sauser, og i sauser har jeg som regel mel... [&:] Jaja, får bare fortsette! [:D]

Coop ("meg") har også satt ned prisene nå.. [:)] Men ja, det begrenser seg jo litt når vi skal lage til hele familien (ihvertfall minsten). Vi er så glade i sauser, og i sauser har jeg som regel mel... [&:] Jaja, får bare fortsette! [:D]

Går fint an å lage saus uten mel da tullehøne! [:D]
Du kan bruke johannesbrødkjernemel, soyaprotein, fløøøøøøøøøøte... [:D] Når jeg lager fløtesaus, koker jag bare ut pannen jeg har stekt i med masse krydder og fløte og lar den redusere seg så den blir tykk og god [;)]
Men det kan jeg ikke nå på psmf da... Ingen fløte, ingen ost... [&o]

Edit: Jeg ble litt svensk inni der gitt! Ivrig vettu... [8D] Det heter seff jeg og ikke jag... [;)]

Skal starte igjen etter bursdagen til noah[:D][:D][:D]
Lykke til!! Du klarte det så bra, så da går det igjen[;)][;)][;)]

Jeg også går på lavkarbo/ketose.. Men er blitt litt mindre flink i det siste.. Har fått dilla på rå sjokolade (Uten sukker seff), og andre gode ting en kan lage.. I tillegg er Mars en bursdagsmåned, så har bestemt meg for å ta det litt rolig denne måneden, og heller være ekstra flink igjen frem mot sommeren.
Har vel gått ned nesten 10 kg siden nyttår tror jeg, så jeg klager ikke.. Og jeg er i svak ketose ennå, så det er ikke helt galt!

Men jeg sliter med fantasien altså! Blir mye av den samme maten her i huset.. spesielt middagene! Det har gått mye i pølse og blomkålmos i det siste.. [&:]
Kunne godt trenge litt påfyll av inspirasjon [:)]

jeg holder å på med lavkarbo å har tatt av 9,6kg til nå [:D] jeg er ikke veldig nøye, spiser litt posesaus med masse fløte og smør i, men holder meg helt unna poteter, ris pasta og brød og har faktisk ikke savnet dette i det heletatt. det eneste jeg savner er tacoskjell og lefser så jeg har begynt å unne meg ett tacoskjell og vanlig tacokrydder når vi har taco (har det minst en gang i uka. Vi ELSKER taco) og likevel går vekta nedover[:D] så det er supert[:D]

jeg er også slik som at når vi skal i bursdag ol. så spiser jeg det som blir servert, uansett hva det er egentlig for jeg vil heller ha lavkarbo som en livstilsendring og da må det være lov til utskeielser inni mellom.[:D]
jeg ligger vel på ca 30 karbo i døgnet tipper jeg.
men forslag til middager tar jeg gjerne i mot for her begynner det å gå mye i dt samme og det fører fort til at man blir lei..

det jeg elsker med lavkarbo er at man kan spise middagsrester til frokost og lunsj, det er deilig det [:D]

første delmål er -10kg innen Minas bursdag 25mars. Det SKAL jeg klare [:D]

ORIGINAL: LilleDelfin

Jeg også går på lavkarbo/ketose.. Men er blitt litt mindre flink i det siste.. Har fått dilla på rå sjokolade (Uten sukker seff), og andre gode ting en kan lage.. I tillegg er Mars en bursdagsmåned, så har bestemt meg for å ta det litt rolig denne måneden, og heller være ekstra flink igjen frem mot sommeren.
Har vel gått ned nesten 10 kg siden nyttår tror jeg, så jeg klager ikke.. Og jeg er i svak ketose ennå, så det er ikke helt galt!

Men jeg sliter med fantasien altså! Blir mye av den samme maten her i huset.. spesielt middagene! Det har gått mye i pølse og blomkålmos i det siste.. [&:]
Kunne godt trenge litt påfyll av inspirasjon [:)]

10 kg siden nyttår er RÅBRA da!!! [:D][:D][:D]

Du får ta deg en tur innom bloggen min om du mangler inspirasjon da vet du! [;)] Ligger alle mulige oppskrifter der nå (både lavkarbo og høykarbo), men alt som er eller kan lages som lavkarbo, er merket med LK bak overskriften, eller heter noe med Lavkarbo i tittelen... [;)][:D]
Anbefaler VELDIG min afrikansk gryte, den er fantastisk på smak!!! Den kan du lage i en stor porsjon å ha i kjøleskapet, eller fryse ned i porsjoner. Trenger du mere fett i den, lag den med lam (fårikålkjøtt) eller ha bacon og en fløteskvett oppi! Oppskriften finner du her: http://marenshemmeligheter.blogg.no/1294606160_afrikansk_gryte_lk.html

ORIGINAL: Hannemor86

jeg holder å på med lavkarbo å har tatt av 9,6kg til nå [:D] jeg er ikke veldig nøye, spiser litt posesaus med masse fløte og smør i, men holder meg helt unna poteter, ris pasta og brød og har faktisk ikke savnet dette i det heletatt. det eneste jeg savner er tacoskjell og lefser så jeg har begynt å unne meg ett tacoskjell og vanlig tacokrydder når vi har taco (har det minst en gang i uka. Vi ELSKER taco) og likevel går vekta nedover[:D] så det er supert[:D]

jeg er også slik som at når vi skal i bursdag ol. så spiser jeg det som blir servert, uansett hva det er egentlig for jeg vil heller ha lavkarbo som en livstilsendring og da må det være lov til utskeielser inni mellom.[:D]
men forslag til middager tar jeg gjerne i mot for her begynner det å gå mye i dt samme og det fører fort til at man blir lei..

det jeg elsker med lavkarbo er at man kan spise middagsrester til frokost og lunsj, det er deilig det [:D]

Grattis med snart 10 kg i minus! Så supert!!! [:D]
Det er bare bra med en dag "oppkarbing" innimellom så kroppen får seg et lite sjokk!!! [:D] Selvfølgelig burde de karbene komme fra grovt brød elller fullkornspasta eller noe i den duren, men bittelitt sukker nå og da tror jeg er greit. Det er hvertfall min teori... Da jeg var nazi på karbene og jeg sto stille på vekta, hjalp det å ha en liten sprekk. Da raste vekta videre ned når jeg først kom i ketose igjen. [:D]

Jeg har en oppskrift på "lefse" som du kan bruke til taco... Den blir tykkere enn vanlige lefser, men er absolutt et dugelig lavkarboalternativ!!!! Bare smør den så tynt som ulig utover bakepapiret... [:)]
Ellers synes jeg det holder med ostechips i biter jeg altså. Får litt "tacoskjell-feeling" så lenge det "cruncher" [:D][;)]
Oppskrift på fake lefse: http://marenshemmeligheter.blogg.no/1294605431_kyllingwraps_lk.html

Mannen er ikke så veldig glad i fløte i maten.. [&:] Men det er jo snadder med blomkålris i smør og fløte!!! Jeg får prøve å lage det med brokkoli også...

Lenabeatrice sin blogg er jo også full av oppskrifter.

ORIGINAL: *Mina min*

Det er bare bra med en dag "oppkarbing" innimellom så kroppen får seg et lite sjokk!!! [:D] Selvfølgelig burde de karbene komme fra grovt brød elller fullkornspasta eller noe i den duren, men bittelitt sukker nå og da tror jeg er greit. Det er hvertfall min teori... Da jeg var nazi på karbene og jeg sto stille på vekta, hjalp det å ha en liten sprekk. Da raste vekta videre ned når jeg først kom i ketose igjen. [:D]

Jeg har en oppskrift på "lefse" som du kan bruke til taco... Den blir tykkere enn vanlige lefser, men er absolutt et dugelig lavkarboalternativ!!!! Bare smør den så tynt som ulig utover bakepapiret... [:)]
Ellers synes jeg det holder med ostechips i biter jeg altså. Får litt "tacoskjell-feeling" så lenge det "cruncher" [:D][;)]
Oppskrift på fake lefse: http://marenshemmeligheter.blogg.no/1294605431_kyllingwraps_lk.html

Når jeg gikk på ketolyse nå sist,, så var Taco favoritten. Er knall flott oppskrift på nettet på lavkarbo salsa og skjellene lager du med sånne runder krydderosteskiver. Legger den oppå en snudd kaffekopp kledd med matpapir og inn i microen. Vips så har du det perfekte taco skjell[:D][:D]

ORIGINAL: *Mina min*

Når jeg gikk på ketolyse nå sist,, så var Taco favoritten. Er knall flott oppskrift på nettet på lavkarbo salsa og skjellene lager du med sånne runder krydderosteskiver. Legger den oppå en snudd kaffekopp kledd med matpapir og inn i microen. Vips så har du det perfekte taco skjell[:D][:D]

Har prøvd det men er ikke så veldig glad i for mye ost så jeg ble rett og slett litt kvalm, men skal ta å prøve den lefsa Wicked [:D]

Jeg prøvde meg akkurat på en ny lefse Hannemor, som ble mye tynnere og mye mer tortillalignende... [;)] Ikke smakt på den enda, men ser ut og lukter veldig bra!!! [:D] Skal ha taco i kveld, så da skal jeg gi tilbakemelding [:)]

Link: http://marenshemmeligheter.blogg.no/1299837647_tortillalefse_psmflk.html

Jeg prøvde meg akkurat på en ny lefse Hannemor, som ble mye tynnere og mye mer tortillalignende... [;)] Ikke smakt på den enda, men ser ut og lukter veldig bra!!! [:D] Skal ha taco i kveld, så da skal jeg gi tilbakemelding [:)]

Link: http://marenshemmeligheter.blogg.no/1299837647_tortillalefse_psmflk.html

ja flott [:D] da venter jeg spent på dommen [:D] hehe...

Back
Topp