Lavkarbo

Namaste

Flørter med forumet
Hei hei!
Er det noen her som har levd lavkarbo (strikt/moderat) under svangerskapet? Hvordan har dere løst det og hvor har dere eventuelt fått råd og støtte fra?

Jeg har ingen erfaring, men de fleste som får diagnose svangerskapsdiabetes får vel beskjed om å leve på moderat lavkarbo, så farlig er det jo ikke. Tror at det går helt fint, så lenge du får i deg nok kalorier, og ikke går i ketose, det er ikke helt heldig tror jeg.

Har fått beskjed om at lavkarbo-ish er fint, men ikke ketose. Noen langsomme karbohydrater er bra, havregryn, Rugsprø etc- det funker for meg iallefall. Spiser ett brødmåltid om dagen og litt mindre pasta/ris/potet (alt fullkorn) eller bytter ut med linser/grønnsakspasta til middag. Fått råd fra ernæringsfysiolog på sykehuset, og følger ellers helsedirektoratets retningslinjer for svangerskapsdiabetes. Skal helst ikke legge på meg noe mer, så jeg prøver å få i meg mer grønt og mindre brød, enkelt sagt.

Tusen takk for svar begge to :-) for meg handler kostholdet hverken om diabetes eller vekt, kroppen min har det bare bedre med lavkarbo.
Godt å vite at jeg kan fortsette å spise på den måten :-)

Back
Topp