Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Noen som har prøvd det?
Erfaringer? Tips?
Og gjeerne tips til gode oppskrifter på både frokost, lunsj og middag![]()
Skal du og prøve det?Følger denne tråden!!
Har du hatt god effekt av kuren så langt?Eg har gått på lavkarbo tidlegare, og går også på det no.
Eg unner meg litt karbo da, så et knekkebrød til frokost, gjerne salat eller omelett til lunsj. Bytter ut potet/pasta med grønnsaker til middag, og kuttar alt godteri/chips/sukkerholdig drikke.
Kyllingvinger er god snacks til kvelds![]()
Åja, kyllingvinger!!! Jeg laget spicy kyllingvinger (buffalo) med tzatzikidipp til. Namnam!!!Eg har gått på lavkarbo tidlegare, og går også på det no.
Eg unner meg litt karbo da, så et knekkebrød til frokost, gjerne salat eller omelett til lunsj. Bytter ut potet/pasta med grønnsaker til middag, og kuttar alt godteri/chips/sukkerholdig drikke.
Kyllingvinger er god snacks til kvelds![]()
Tusen takk for oppskrifterJeg endret kostholdet til lchf i oktober, da jeg fikk diagnosen fibromyalgi. Endringene er enorme. Jeg får færre utbrudd av smerter/utmattelse/fibrotåke, og jeg tåler stress mye bedre (både psykisk og fysisk). Jeg tar det som en bonus at jeg går ned i vekt.
Noen av mine favorittoppskrifter er:
Rømmegrøt:
50 gram smør
150 ml fløte
1 teskje JBKM blandet ut i 150 ml vann
1 - 2 ss rømme
Alt blandes og kokes opp.Ha på valgfritt tilbehør.
Bulletproof hot chocholate eller kaffe
1 egg
1 pose confecta kakao
kremfløte
1 toppet ts med smør
Visp egg til eggedosis
Smelt smør og ha det oppi eggedosises (smøret bør ikke være varmere enn 60 grader).
Varm opp 2 dl vann til maks 70 grader og ha i kakaoen (eller kaffe).
Bland det oppi eggdosisen
Server med krem på toppen.
Tomatsuppe med kylling:
1 boks knuste tomater
1 dl fløte
1 ts basilikum
salt
Kylling i små biter
Ha tomatene i en blender sammen med basilikum, slik at du får en jevn røre.
Varm tomatene i en kjele, og ha i fløte og kylling.
Kok opp, og smak til med salt.
Voila.
Lasagnen til Elisabeth Holm er også nydelig (google it).
Har gått ned 5 kg etter nyttår. Går saktere denne gangen, enn sist for ti år sidanHar du hatt god effekt av kuren så langt?her blir nok pasta og couscous verst å kutten ut
Alle snacks som godteri, brus og slikt spiser og drikker vi ikke uansett![]()
Da vil eg jo tru at du i utgangspunktet ikkje tåler så godt brød osv. Slik er eg ogsåJeg gikk på lavkarbo en stund, syns det var kjempe føy og gikk ned masse
MEN, skulle ønske noen hadde advart meg om følgende av diettenjeg ødela magen min helt, kan til dags dato ikke spise karbohydrater (brød osv) uten å få skikkelig magetrøbbel....
Da vil eg jo tru at du i utgangspunktet ikkje tåler så godt brød osv. Slik er eg også![]()
5 kg er bedre enn ingenting! Er du strikt på kuren da eller?Har gått ned 5 kg etter nyttår. Går saktere denne gangen, enn sist for ti år sidanBegynnar å bli gammal
![]()
Tusen takk for oppskrifter
Er disse svært lite karbohydrater i ale sammen? Høres jo nesten for godt ut til å være dethaha.
Har boken slank med ketolyse der det er endel oppskrifter i. Men disse virker gode !! Lett at der blir tomatsuppe imorgen! Elsker hakkede tomaterhar du noe ved siden av den retten?
Jeg holder meg i ketose av de rettene i iallfall.
Jeg er så mett på lavkarbo at jeg ikke trenger noe annet på siden av suppa![]()
Nei, har ikkje vore så strikt på å telle karbo, men har ikkje ete rein karbomat som brød og pasta meir enn ein dag heller da. Har vel tatt av fem kg på sju veker, så det er jo ikkje så gale når eg tenker meg om5 kg er bedre enn ingenting! Er du strikt på kuren da eller?har aldri prøvd, men så lei av at jeg ikke går ned enn hvor mye jeg har endret kostholdet. Funka før, men ikke nå
![]()
Wow. 5 kg på 7 uker er jo fantastisk!!Nei, har ikkje vore så strikt på å telle karbo, men har ikkje ete rein karbomat som brød og pasta meir enn ein dag heller da. Har vel tatt av fem kg på sju veker, så det er jo ikkje så gale når eg tenker meg omEg brukar Lifesum app på tlf for bedre kontroll på kalori og innhold på maten eg et
![]()
Følger denne tråden!!