Lavkarbo-damer

Sebrastriper

Elsker forumet
Hva spiser dere til frokost/lunsj/kvelds??

Har bestemt meg for å begynne med lavkarbo og trenger noen tips :)

Frokost spiser jeg 2 rugsprø med kylling/kalkunpålegg, ost, smør og majones. Skulle gjerne spist omelett eller noe med egg - men blir kvalm av det...

Lunsj: salat, bytter ut med bacon, reker, skinke og kylling. I morgen skal jeg prøve røkelaks :)

Kvelds: spiser som regel ikke kvelds, da vi spiser middag sent! Men om jeg er sulten, blir det som regel cottage cheese

Har gått en uke på lavkarbo nå, og gleder meg til å se resultater! Lykke til ;)

Denne vil jeg følge med på =)

Jeg lager eget brød eller bruker fiberike med ost. Eller omlett/kokt egg.
Salat eller omlett til lunsj. Så enten middagsrester eller brød til kvelds om jeg er sulten.
Evt skyr blandet med litt fløte nam :-)

jeg går på ketolyse, da...

til frokost spiser jeg egg og bacon, gjerne med litt ost på eggerøra.
til lunsj blir det salat med reker og majones, eller en boks makrellfilet, eller middagsrester
til kvelds spiser jeg 2-3 hjemmelagde knekkebrød med majones og spekemat, eller ruller av ost og salami, eller middagsrester..
-spiser også ofte hasselnøtter til lunsj, kvelds eller mellommåltid..

Til frokost: eggemelk eller egg og bacon

Evt lunsj: fiberik med smør og div pålegg

Middag: fisk, kjøtt, fugl med grønnsaker. Saus av rømme og majones

Evt kvelds/kos: kremfløte, kakao og hakket sukkerfri sjokolade

Drikker vann og grønn te.

Frokost: 1: Speilegg stekt på begge sider med stekt ost på den ene siden+3skiver stekt
                  skinke/salami og agurk og cherrytomater

2.omelett med peperoni og fetaost

Lunsj:      1.. Salat med feta/mozarella ost og kjøtt av no slag.

2. Hjemmelaget lavkarboknekkebrød m/ pålegg

Kvelds:   1.cottagechees m/ 1 kiwi, 1 ss sukkerfritt syltetøy, paranøtter/valnøtter
               2. Eggerøre m/ spekeskinke agurk, tomat og paprika.

Nnem skrev:
Til frokost: eggemelk eller egg og bacon

Evt lunsj: fiberik med smør og div pålegg

Middag: fisk, kjøtt, fugl med grønnsaker. Saus av rømme og majones

Evt kvelds/kos: kremfløte, kakao og hakket sukkerfri sjokolade

Drikker vann og grønn te.

Eggemelk?? Hva er det??

Er en form for melk laget av egg, smør, vann og litt søtning. Finnes forskjellige oppskrifter, men den jeg følger er følgende: 20-30 g smør(jeg bruker 60-70 g for å få i meg mer fett),1-2 hele egg(noen velger bare eggeplommen), 1-2 dl kokende vann, ca 1 ss sukrin og 1 ts kakao. Mikses sammen i blender/stavmisker. Noen pleier å ha i espresso. Kan drikkes kald eller varm.

Nnem skrev:
Er en form for melk laget av egg, smør, vann og litt søtning. Finnes forskjellige oppskrifter, men den jeg følger er følgende: 20-30 g smør(jeg bruker 60-70 g for å få i meg mer fett),1-2 hele egg(noen velger bare eggeplommen), 1-2 dl kokende vann, ca 1 ss sukrin og 1 ts kakao. Mikses sammen i blender/stavmisker. Noen pleier å ha i espresso. Kan drikkes kald eller varm.

Da skal det testes når jeg skal begynne på ketolyse igjen om ett par uker :)))

*Peonella* skrev:
Frokost spiser jeg 2 rugsprø med kylling/kalkunpålegg, ost, smør og majones. Skulle gjerne spist omelett eller noe med egg - men blir kvalm av det...

Lunsj: salat, bytter ut med bacon, reker, skinke og kylling. I morgen skal jeg prøve røkelaks :)

Kvelds: spiser som regel ikke kvelds, da vi spiser middag sent! Men om jeg er sulten, blir det som regel cottage cheese

Har gått en uke på lavkarbo nå, og gleder meg til å se resultater! Lykke til ;)

cottage cheese spiserdu bare den? ut av boksen liksom ikke noe til det?

Takk for flotte tips :)

Jeg begynner for fullt i morgen, så blir det spennende å se hvordan det går! Jeg er hvertfall veldig motivert :)

for å spise lavkarbo.... fortell meg hva man MÅ holde seg unna og hva man må spise... altså jeg klarer ikke sånn helt nazi ketolyse, men tenkte å prøve lavkarbo.... trenger en push nå for er i grunn drit lei hele slankingen som ikke gir resultater!

~Frøken Lykkelig~ skrev:
for å spise lavkarbo.... fortell meg hva man MÅ holde seg unna og hva man må spise... altså jeg klarer ikke sånn helt nazi ketolyse, men tenkte å prøve lavkarbo.... trenger en push nå for er i grunn drit lei hele slankingen som ikke gir resultater!

bytt ut brød med knekkebrød, evt lavkarbo brød som du finner oppskrifter av overalt:)
spis mindre ris/pasta/potet og bruk heller masse grønnsaker..
eg vet du ikkje klare kutte ut pasta helt(leste på orange) men så lenge du spiser LITT pasta og resten i kjøtt/fisk/kylling(alt må være rent) og masse grønnsaker, så klare du å holde deg innen 50-70 g karbo..

Sukker og hvitmel er det du MÅ kutte ut når du går på lavkarbo. Brød, pasta, potetm, ris, og frukt er jo også noe du burde kutte ut.

For å bruke meg selv som et eksempel så har jeg kuttet ut ris, pasta, brød, vanlig knekkebrød, og poteter. Men jeg spiser alt av frukt(max 3 om dagen), gr.saker. Åsså spiser jeg sukker i helgene.

Isteden for brød/knekkebrød- Fiberrikknekkebrød eller hjemmelaget lavkarbokekkebrød
Isteden for potet- Blomkålmos, jordskokkmos/fløtegratinert jordskokk
Isteden for Pasta- Squash-spagetti
Isteden for ris- Blomkålris, gratinert aubergine.

Jeg anbefaller deg å lese på lavkarbo blogger. Der får du masse tips og oppskrifter. Her er noen adresser

http://lowcarbs.blogg.no/
 http://lavkarbo.no/
http://lchf-bloggen.blogspot.com/
http://fristendelavkarbo.wordpress.com/
http://blisunn.no/

Lykke til!!

kan man spise vanlig knekkebrød? (Wasa havre, rugsprø)...
Eller er det kun fiberrik man kan spise?
pålegg? HVA?

tror ikke jeg kuttet ut frukten helt, men kanskje ikke spise banan?

Det er like mye karbohydrater i knekkebrød  som brød. Så det sprørs jo hvor streng du skal være. Men hvis du tenker deg at alt mel og korn er karbohydrater så er det lettere å vite hva du skal holde deg unna.

Me hvis du gjerne vil spise brød/knekkebrød så vet jeg at fedonbrød har mindre karbohydrater. Det inneholder kun 18gram karbo pr.100 gang, sammenlignet med wasa havre som har 62 gram pr.100 gram.

.

Frøken Lykkelig: les litt om fedon lindberg. Tror det kostholdet passer best for deg. Er en form for lavkarbo, men moderat.

Back
Topp