Lave symfysemål

Jeg hadde synkende symfysemål rundt uke 37 sist, og hadde 2 ultralyder med 2 uker mellomrom for å se at barnet vokste som normalt - og det gjorde det:)
Jeg hadde liten mage igjennom hele svangerskapet, men barnet var av normal størrelse:)
Jeg begynte såvidt å få mage i uke 15, men følte ikke at den vokste sånn kjempemye før helt på slutten av 2. trimester. De siste ukene føler jeg derimot at magen ikke har vokst i det hele tatt. Morsomt at du hadde liten mage uten at det hadde noe å si for størrelsen til babyen :) Blir spennende å se om det blir en forholdsvis liten baby eller om hun er normalt stor :)

Oida, tror ikke det er svangerskapsforgiftning her. Får også høre hele tiden hvor liten magen er i forhold til hvor langt jeg er på vei :P
Har fått kontroll på onsdag, så er veldig spent på hva de har å si. Tror og håper det ikke er noe, men klarer ikke legge bort bekymringene før jeg faktisk får det bekreftet.
Ønsker deg masse lykke til :-) Vil ikke tro du har noen grunn til bekymring, og håper du får en beskjed om kan hjelpe deg til å slappe av :-)

Supert! Og masse lykke til :-)
Da har vi vært på ultralyd, og jenta vår ser ut til å bli en helt normalt stor baby :D Hun ble målt til å være rett over 3000 gram, morkaka er godt inn i modningsfasen og alt var som det skulle :) Så nå kan hun komme når som helst <3
Jordmor mente at grunnen for lave mål kunne være at livmoren min er forholdsvis myk og kan være litt vanskelig å kjenne (derfor jeg ikke har klart å kjenne livmoren i løpet av svangerskapet), i tillegg til at frøkna ligger godt plantet nede i bekkenet :)

Da har vi vært på ultralyd, og jenta vår ser ut til å bli en helt normalt stor baby :D Hun ble målt til å være rett over 3000 gram, morkaka er godt inn i modningsfasen og alt var som det skulle :) Så nå kan hun komme når som helst <3
Jordmor mente at grunnen for lave mål kunne være at livmoren min er forholdsvis myk og kan være litt vanskelig å kjenne (derfor jeg ikke har klart å kjenne livmoren i løpet av svangerskapet), i tillegg til at frøkna ligger godt plantet nede i bekkenet :)
Så godt å høre :-D Ingenting er bedre enn det! Lykke til med innspurten!

Back
Topp