Lave symfysemål...

Anetta

Andre møte med forumet
Flere som har lave symfysemål og fått beskjed om dårlig vekst...? Jeg er 31 uker nå, og har siden uke 28 hatt dårlig vekst... Var på ekstra kontroll idag for å sjekke veksten og fikk beskjed om at den var dårlig, tilbake i neste uke for å måle, da di måtte ha 3 målinger for å henvise meg til UL... Litt bekymret ble jeg... Flere som har erfaringer med det, eller er i samme situasjon??

Hei. Jeg har nettopp vært ikke til ekstra kontroll hos jordmor siden mage målet ikke hadde vokst på fire uker men nå hadde jeg vokst litt og jordmor var fornøyd. Jeg mener de tar en vekstestimering på sykehuset når man har lave sm men lette barn trenger ikke altid å være noe å bekymre seg for men skal følges opp og noen barn er bare genetisk lette :)

Eg låg under streken igjen på kontroll i går, på fire uker hadde symfysemålet steget med 2 cm.. Legen sa ikke så mye om det, bare at det var litt slapt og vanskelig å måle.
På kontroll for fire uker siden sa jm at babyen låg ikke i bekkenet. Men pga mye nedpress og en del mensmurringer nederst i magen og bena de siste ukene nå, mistenker eg selv at babyen har lagt seg godt nedi bekkenet.
Når de legger seg i bekkenet eller fester seg så vil symfysemålet flate ut litt også :)

Jeg har alltid ligget på nederste del av det grønne feltet, og legen har fulgt nøye med.
Men jenta i magen følger sin egen kurve, og siden storesøster også lå nede på det grønne feltet, trengte jeg ikke vekstestimering. Og på sist kontroll hadde målene steget til den røde linjen, helt midt på, akkurat som storesøster.

Husk at de vokser i rykk og napp, og det viktigste er at det ikke flater ut, men at det fortsetter å stige.
Også kan det jo være, som du selv sier også, at babyen har lagt seg ned i bekkenet. :)

Jeg ligger midt på gjennomsnittet- og babyen er estimert til å bli 3700 ved fødsel enn så lenge;)

Jeg ligger midt på gjennomsnittet- og babyen er estimert til å bli 3700 ved fødsel enn så lenge;)

Yikes, hvis du ligger på gjennomsnittet,,og babyen er forventet t 3700 g. Hva da me meg, som ligger øverst på d grønne? 5 kg baby?

Yikes, hvis du ligger på gjennomsnittet,,og babyen er forventet t 3700 g. Hva da me meg, som ligger øverst på d grønne? 5 kg baby?
He He- gutta jeg har fått før var 3500 og 4,5kg og da lå jeg LANGt over normalen- målene sier noe om livmoren og ikke om babyen... Hadde mye vann med første mann og mindre med andre mann, denne gangen har jeg akkurat passe av alt;)

Back
Topp