Lav vektoppgang

Arya31

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hun dier gjennom hele dagen og to ganger på natt og skulle ha lagt på seg mer. Jeg tror hun store deler av tiden bruker puppen som smokk. Hun spiser aktivt i ca 10 minutter før hun sutter på en måte og jeg kan ikke høre at hun svelger. Jeg har masse melk. Kan det være at hun likevel får i seg noe?
 
Hvor mye har hun gått opp?

Her brukte tuppa den ene puppen som smokk, men hun diet effektivt i 5-10 min. Brukte den noe som smokk etter hun var ferdig med å spise. Var på helsestasjonen og hun hadde gått opp gode 2kg siden fødsel.

Jeg koblet henne av så fort hun brukte den som smokk. La henne alltid til den smokkepuppen først og når hun hadde drukket litt koblet jeg henne av og over på andre puppen. Var det mattid på smokkepuppen koblet jeg henne av og på så fort hun startet å sutte. Gikk vel noen dager også startet hun å die skikkelig og koblet seg av når hun var mett. Men det virker som hun får i seg litt når hun bruker den som smokk også:)
 
Hvor mye har hun gått opp?

Her brukte tuppa den ene puppen som smokk, men hun diet effektivt i 5-10 min. Brukte den noe som smokk etter hun var ferdig med å spise. Var på helsestasjonen og hun hadde gått opp gode 2kg siden fødsel.

Jeg koblet henne av så fort hun brukte den som smokk. La henne alltid til den smokkepuppen først og når hun hadde drukket litt koblet jeg henne av og over på andre puppen. Var det mattid på smokkepuppen koblet jeg henne av og på så fort hun startet å sutte. Gikk vel noen dager også startet hun å die skikkelig og koblet seg av når hun var mett. Men det virker som hun får i seg litt når hun bruker den som smokk også:)
Hun hadde gått opp 110 g på to uker når jeg veide henne for et par uker siden. Legger på seg mer nå, men må følge ekstra godt med. Nå veier hun 4700 og er 8 uker. Så opp 1300 g siden fødsel. Hun følger kurven sin, men ligger i det nedre sjiktet. Skal prøve å koble henne av når hun sutter og halvsover og heller prøve igjen :)
 
Sniker fra januar 2017, min første var slik, noen barn legger bare på seg mindre enn andre. Kan og være andre ting som gjør det, at de sovner under måltid, isåfall hjelper det å massere de under føttene og inni hendene da begynner de å suge aktivt igjen :) Kan og være du har for mye melk og at babyen rett og slett spiser seg mett på den tynne melken før de kommer til den tykke, da kan det hjelpe å pumpe ut litt før babyen legges til :)
 
Sniker fra januar 2017, min første var slik, noen barn legger bare på seg mindre enn andre. Kan og være andre ting som gjør det, at de sovner under måltid, isåfall hjelper det å massere de under føttene og inni hendene da begynner de å suge aktivt igjen :) Kan og være du har for mye melk og at babyen rett og slett spiser seg mett på den tynne melken før de kommer til den tykke, da kan det hjelpe å pumpe ut litt før babyen legges til :)
Jeg hadde besøk av en ammeveileder som fortalte at man har sluttet å fokusere så mye på den første tynne melken og den tykke ettermelken. Er visst ikke så stor forskjell på den som en tidligere har tenkt. Det var litt godt å høre, for her ammes det alltid veldig kort... så legger hun ikke på seg ordentlig heller, da, men det skyldes altså lite inntak generelt, ikke mye og "tynn" melk. I følge ammeveilederen, da:)
 
Her har vi gått opp en kilo siden fødsel. Det er visst litt for lite, men vi jobber med saken. Har klippet tungebåndet nå, så får vi håpe det hjelper på sugeteknikken:)
 
Her dier lille i 5-10 minutter hver gang, men blir mett og legger godt på seg så kort tid er ikke nødvendigvis noe negativt. Har veldig mye melk da, blir litt sånn høytrykkspyling så må hun bare prøve å svelge fort nok.
 
Var på being med lillegutt forrige tirsdag og da veide han 4775. Da hadde han bare lagt på seg 150 g på to uker. Var på veit bi dag igjen og da hadde han gått opp 155 g på en uke :) Mor var storfornøyd. Helsesøster er aldri bekymret. Han spiser bra, er i godt humør og følger utviklingen som han skal, men som hun sier, noen legger på seg mindre enn andre, og det går mye i rykk og napp :)
 
Back
Topp