Lav puls

Snupz

Glad i forumet
Hmmm, var med legen på kontroll. Han ble veldig overrasket over pulsen min, den var 43.. Er dette unormalt lavt? Han sjekket og sjekket men fikk samme tallet. Hadde normalt blodtrykk... merkelig. Ble litt stresset når legen ble stresset. [&:]
Noen som vet noe om dette?

tjæ... min hvilepuls er på 84[&:]
Jeg har ganske så lavt blodtrykk.... så jeg har ikke noe høyhastighetskropp ihvertfall.

Hadde nok blitt stressa jeg også da [8|]

Men tror ikke er det veldig farlig, for da hadde han vel sagt at dette
er ikke bra og sagt hva som måtte gjøres videre?? [:)]
Så jeg tror nok du kan slappe helt av så lenge han ikke gjorde noe
mer videre med det [:)]

Normal puls er 60- 80. Men litt under eller litt over er ikke farlig.
Syntes 43 var noe lavt.. Alle er jo forskjellige da.. Men.. jeg er ingen ekspert..[8D]

ORIGINAL: Miss M27

hm, jeg hadde 102/62. Hun sa det var fint altså....

M

det er blodtrykk og ikke pulsen [:)]
Det er ganske fint det. Litt lavt undertrykk.. bittelitt... men det er helt normalt når man er gravid.
Jeg har hatt 95/55 og 85/60 det er ganske lavt.. men ikke noe man gjør noe med det heller. Ganske lavt
men ikke unormalt.

For jeg slapper jo ikke helt av på legeundersøkelse for si det sånn... Men alt det er sikkert fint siden legen ikke ville gjøre noe mer. Men etter han sjekket pulsen min så begynte han plutselig å spørre "vil du virkelig dette da? Vil du ha et barn til? Er du redd det blir travelt? Er du stresset?" Og plutselig nærmest kastet han seg fram og sjekket blodtrykket mitt igjen..Hehe..var litt absurd hele greia. [:D] Han sa han ville sjekket blodtrykket når jeg var stressa..følte meg ganske stressa da en periode ja. Merkelig legebesøk egentlig.[8|] 

Jeg slår meg til ro med at alt er bra jeg da.(med den obligatoriske nagende uroen i magen seff...hehehe)

Det er bedre med lavt blodtrykk enn høgt blodtrykk. Skjønt det kan vere ganske ubehagelig å ha lavt bldotrykk. Eg hadde veldig lavt blodtrykk med første, og sleit mykje med svimling og hovudverk. Høgt blodtrykk kan vere tegn på f.eks svangerskapsforgiftning.

ORIGINAL: Snupz

Hmmm, var med legen på kontroll. Han ble veldig overrasket over pulsen min, den var 43.. Er dette unormalt lavt? Han sjekket og sjekket men fikk samme tallet. Hadde normalt blodtrykk... merkelig. Ble litt stresset når legen ble stresset. [&:]
Noen som vet noe om dette?

Er du i god fysisk form? Jeg trener mye, og har også lav hvilepuls[:)] Tror jeg hadde 47. Dette er normalt hvis man er godt trent.

Tja, er ingen Bjørn Dæhlie akkurat. Normalt god form vil jeg si. hehe[:)]
Er mye i aktivitet, men ikke siste mnd. Jeg får slå meg til ro med at det er normalt. Blodtrykekt er jo helt fint selv om pulsen er lav, kanskje hjertet mitt bare jobber effektivt...det luller jeg meg inn i. [:D]

Det var lavt ja, men det kan jo hende at hjertet ditt pumper meget effektivt hvis du ikke føler deg annerledes enn vanlig. [:)] 

Back
Topp