Lav livmormunn

Pingumamma

Flørter med forumet
Oppdaget plutselig at livmormunnen min var så lav. Burde ikke den være høyt opp nå da? Er i uke 10.

Du skal ikke sjekke sånt når du er gravid trudde eg:/ pga bakterier.

Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015

Oppdaget plutselig at livmormunnen min var så lav. Burde ikke den være høyt opp nå da? Er i uke 10.
Hva mener du med lav? Er det forresten første barnet ditt?

Min er også veldig nærme åpningen, hvis det er det du mener? Har vært det de siste par dagene, ca 3 cm fra åpningen. Noen som har peiling på om dette er normalt? Jeg er ca 9 uker på vei og dette er første gang jeg er gravid.

Tappetafsing skal dere ikke gjøre når dere er gravide!!!!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Min er også lav. Jeg tafser ikke nå, så fort man får positiv test skal man kutte ut det. Kjenner det hvis vi har sex. Og det er så sjeldent og lenge mellom hver gang nå som jeg er så dårlig at jeg kjenner sååååå stor forskjell mellom hver gang! :) Ikke noe å være bekymra over tror jeg, like vanlig som alt annet!

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Unnskyld meg men det er ikke farlig å kjenne etter. Åpningen er beskyttet av slimproppen, tuppen er lukket, og innenfor er det en tett fosterhinne. Hvis det hadde vært farlig kunne man ikke hatt sex, eller badet i basseng..
Det jeg tenkte på var at den ikke skal komme for lavt ned. Den skal ikke være i åpningen. Da er det noe som er for slapt. Sikkert veldig lurt å jobbe med knipeøvelser hvis den tendenserer til å synke ned.

En skal ikke tafse selv om du har slimpropp.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg nekter å tro at det er farlig å stikke inn en finger å sjekke når det ikke er farlig å stikke inn mannens utstyr.

Litt dumt at det kom så mange angrep når Pingumamma uttrykte bekymring over at hun tilfeldigvis hadde oppdaget den lave livmormunnen. Blir liksom ikke mindre bekymret over at det kommer fire raske kommentarer om at man aldri må røre den tappen etter positiv test.

Min jm sa iallfall d når jeg gikk med første. I hvertfall må du ha supergod håndhygiene ;) og om d er litt åpning i livmorstappen så ikke stikk fingeren lenger inn for d kan framprovosere sammentrekkninger.

Btw d var ikke ment som kjeft, men et obs, vær forsiktig ;) kvalmen tar litt over innimellom og da blir kommentarene litt korte. Er aldri ment som frekke eller sure fra min side i hvertfall :)

Hadde aldri turt å putte fingeren oppi der. Ikke tør jeg ha sex heller. Gynokologen kjente oppi der 8+2 å det likte jeg ikke

Sent from my iPhone using BV Forum

Min jm sa iallfall d når jeg gikk med første. I hvertfall må du ha supergod håndhygiene ;) og om d er litt åpning i livmorstappen så ikke stikk fingeren lenger inn for d kan framprovosere sammentrekkninger.

Btw d var ikke ment som kjeft, men et obs, vær forsiktig ;) kvalmen tar litt over innimellom og da blir kommentarene litt korte. Er aldri ment som frekke eller sure fra min side i hvertfall :)

Jeg mente heller ikke være sur. Beklager!
Jeg og har fått beskjed om at man ikke skal drive å kjenne etter om det er åpning osv. Men det er veldig tidlig i svangerskapet nå, og bare å kjenne hvor bunnen på livmoren befinner seg i skjeden er rimelig risikofritt.

Hadde aldri turt å putte fingeren oppi der. Ikke tør jeg ha sex heller. Gynokologen kjente oppi der 8+2 å det likte jeg ikke

Gynekologen hadde ikke gjort det om det var farlig. Og det er ikke noe som tilsier at man ikke skal ha sex når man er gravid. Enkelte har selvfølgelig litt redsel for det pga risikosvangerskap, men for alle oss andre er det bare bra og sunt for parforholdet. :)

Gynekologen hadde ikke gjort det om det var farlig. Og det er ikke noe som tilsier at man ikke skal ha sex når man er gravid. Enkelte har selvfølgelig litt redsel for det pga risikosvangerskap, men for alle oss andre er det bare bra og sunt for parforholdet. :)
Gynekologen/jm har hansker. Og de unngår å gjøre d. Og hender har ufattelig mye bakterier, negler med bakterier under osv. (Sprer ikke beina for en uren penis heller.) Må nesten ta avgjørelsen selv, jeg personlig hører på anbefalingene jeg har fått av jm og gyn. Vil ikke risikere noe. ;)

Jeg kjente på tappen sist og begynte å blød bare to timer senere. Så man skal ikke tukle borti der med finger altså..

❤️Februar 2015❤️

Tør ikke jeg. Skjønner at han ikke hadde gjort om det var farlig men ubehagelig likevel

Det jeg mente var at den var nær åpningen, ja, men fortsatt noen centimeter opp. Vet ikke helt hvor jeg har det fra at den skal trekke seg opp. Forsøkte å google det, men fant ikke ut av det. Jeg driver heller ikke å "tafser", men oppdaget det da jeg sjekket en vaginaltablett. Men jeg er overhodet ikke bekymret for å kjenne etter. Rifter bør man selvsagt unngå, men stoler på at slimproppen beskytter mot infeksjoner.

Back
Topp