LAV KROPPSTEMPERATUR

Eskimoen

Gift med forumet
Er det grunn til bekymring når kroppstemperaturen til et barn (11 mnd) er 35.4? Normalt ligger tempen hans på 36.5, ca...
Han har i dag hatt over 40 i feber også[&:]

Hvis han har hatt et sprang i temperaturen på 5 GRADER på et halvt døgn så ville jeg kansje tatt kontakt med lege, kommer litt an på formen til barnet da..

Han sover, våkner ikke når jeg tar tempen på ham.

Uff stakkars liten.
Jeg er av den typen at jeg bekymrer meg for mye når det gjelder mitt barn så jeg hadde hengt på telefonen til legevakta. Kan umulig være behagelig å dette ned 5 grader i temperatur på så kort tid.

Da syns jeg du skal ringe legevakten![&:]
Skummelt!

Og pakk han godt inn, prøv å få opp tempen!

Tar tempen i rumpa...
Sjekke igjen, stakkar liten gull som får den der greia inn i rumpa hele tiden!

Ja guriland...ring legevakten å forhør deg i det minste!Og når barnet ikke våkner ved temp sjekk så hadde jeg blitt urolig[:o]

ORIGINAL: StinkiStini

Da syns jeg du skal ringe legevakten![&:]
Skummelt!

Og pakk han godt inn, prøv å få opp tempen!

Det hørtes ikkje bra ud..
Eg hadde ringt legevakten å hørt!

35 nå, har ringt legevakta. Legen skal ringe meg.

ORIGINAL: Celinelin

Ja guriland...ring legevakten å forhør deg i det minste!Og når barnet ikke våkner ved temp sjekk så hadde jeg blitt urolig[:o]
Han pleier sove godt, kan skifte bleie uten at han våkner.[;)]

Jeg hadde nedover feber som 6 åring og kan fortsatt huske det...får en "utavdegsjæl opplevelse"føler at en koker over enda tempen er lav.Legen kom til oss,fikk ikke gå ut med meg.Fikk en "heste pille"i rompa og mer husker jeg ikke hehe[:D]

Snakket med legen, siden han ikke har andre symptomer så må jeg bare passe på å sjekke han...
Andre symptomer var dårlig pust, blåe lepper, ikke våte bleier og bevisstløshet.
Temp på under 32 var for lavt, men ikke faen om jeg hadde ventet så lenge med å kontakte lege iallefall!!

ORIGINAL: Litolus

Snakket med legen, siden han ikke har andre symptomer så må jeg bare passe på å sjekke han...
Andre symptomer var dårlig pust, blåe lepper, ikke våte bleier og bevisstløshet.
Temp på under 32 var for lavt, men ikke faen om jeg hadde ventet så lenge med å kontakte lege iallefall!!

Med andre ord, det legen din sier: Hvis han nesten dør, så ta kontakt igjen

Sitter med noe av det samme i kveld, målte tempen på Noah i dag i 14 tiden - da var den på 38,8. Nå i kveld våknet han med et hyl og gråt skikkelig sårt. Gråt seg bort også. Kjente på gutten at han var ganske varm, og tok tempen - 35,2[&:]

Så ringte til legevakta, og fikk beskjed om å komme rett ned, da det kunne være SI bare at feber'n gikk feil vei. Itillegg til feber, har han hoste/tette luftveier og svært dårlig med våte bleier. Ikke har han spist skikkelig i dag heller.

Mannfolket tok med seg gutten ned..så her sitter jeg med ei trøtt og "jeg skal ikke sove før Noah er hjemme igjen" storesøster, og er drit bekymret[&o]

ORIGINAL: DivaX

Jeg hadde bare tatt han med til legevakta jeg...

Ditto, ta han med til legevakta, krev instendig å få tatt en SI-test, si at du ikke går derfra før de gjør det.

Ja, på denne øyen har vi ikke legevakt vi kan gå til, så vi må ringe, og så kommer legen, eller vi må komme på det legekontoret legen er på.
Tempen til Henry var nede i 34.8 i natt, så ble ikke mye søvn.. I 4 tiden målte jeg igjen og da hadde han 36, så da turde jeg sove!

Så utrolig teit at leger sier så forskjellige ting[:@] Blir redd igjen jeg, selv om han er i fin form[&:]

Kranglefanten, hvordan gikk det med Noah??

Ja, reis til legevakten, ikke ring

ORIGINAL: Goolle

Ikke for å skremme, men da Ole Henrik hadde blodforgiftning, var feber ENESTE signalet på at noe var galt.

De andre symptomene legen din snakket om du skulle sjekke, er symptomer for SI.. det finnes da tusen andre ting det kan feile ham[8|]

Det er mange ting som bare har feber som klar indikasjon på at noe er galt.

Men det kan også være bare feber. At han er frisk som en fisk!
Vanskelig det der.. Håper det bare var en litt pussig temp.forandring og ingenting annet, men følg med ham da..

Jeg hadde banket på hos legen for lenge siden. Men sånn blir man av å ha opplevd et svært sykt barn.
Det er jo det jeg ikke kan, les litt lenger oppe[;)]

Men, hva som gjorde at han fikk blodforgiftning??

Back
Topp