Lavkarbo fungerer for de fleste. Men jeg ville ikke gått i ketose om jeg var deg. Jeg ville heller lagt om til mer steinalder kosthold. Jeg anbefaler alltid det til folk jeg hjelper med å gå ned i vekt. Skal begynne på det snart selv. Du kan gjøre mye ved å kutte ut brød og slike slankefeller (raffinerte karbohydrater). Kutt ned på ris og pasta. Spis heller naturlig mat. Spis korn i ren form... litt frukt (men mye fruktsukker - fruktose i dette),bær, proteiner (rent kjøtt.. best med fisk og kylling) og grønnsaker - det er bra vomfyll, sunt og slankende. Asparges f.eks koster mer å forbrenne enn det inneholder av kalorier. Og riktig fett (fett er viktig). Nøtter og sunne oljer (f.eks olivenolje) anbefales i slankekost. Dette er mat kroppen fungerer best på, og som gjør at den ikke har behov for å holde på fettet. Karbohydrater er ikke farlig og fetende så lenge man spiser den rette typen og mengden.
Og en viktig huskeregel som alltid gjelder for å gå ned i vekt er:
Spis frokost som en konge, spis lunsj som en prins - og middag som en fattigmann....
Det er fordi at frokosten gir drivstoff du bruker utover dagen.. Det er det viktigste måltidet. Utover ettermiddagen og kvelden går forbrenningen (og behovet) ned, så da trenger man ikke like mye mat (her mange gjør den store feilen)... Spiser man mer enn man trenger - så lagres noe av dette (kroppen vår følger ikke like fort med på utviklingen, og tror fortsatt vi kan bli utsatt for sult perioder, og vil derfor lagre overskudd i tilfellet vi skulle trenge det senere).
Jeg baserte dietten min på dette prinsippet da jeg konkurrerte... og jeg fikk six pack selv med karbohydrater.. bare mindre enn folk flest normalt spiser [:)] Baserte karbohydratkilden på det som er nevnt over.
Men trening er også viktig hvis man vil bli kvitt fett... en kombinasjon av trening og riktig kosthold fungerer best... Og en diett kan fungere bra midlertidig.. men en livstilsendring fungerer best på sikt [:)]
Men husk også at ammingen vil tære mer og mer av fettet etterhvert.