Lav kalori diett??

dija

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Hva syns dere om å gå på lav kalori diett mens man er gravid? Jeg har Vært på denne dietten siden midten av januar og har gått ned 14kg frem til nå. Ønsker og fortsette med dette. Har snakket med legen og ho mener at det ikke er farlig så lenge jeg får i meg vitaminer og mineraler som er viktige pluss at de 3 siste mnd så må jeg gå opp 300kalorier. Har gått opp så mye i de forrige svangerskapene så må passe vekta nå.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Gratulerer med vekttapet - godt jobbet! Det anbefales ikke å slanke seg under graviditeten, men om man er overvektig kan man prøve å holde vekten jevn gjennom hele svangerskapet. Flott at du har dialog med lege om dette ihvertfall, de vet nok mye mer enn oss andre her inne.

Når du skriver lavkalori, hvor få kalorier er det snakk om egentlig?

1500 kalorier. Synes ikke at dette er spesielt lite. Har droppa alt av det usunne. Er normal vektig når. Ligger på 63,5 kg og er 160 høy. Ønsker å komme meg ned til 60 og holde vekten stabil. Da kunne jeg gå opp til å spise 2000kalorier igjen som er normalt for kvinner.

1500 kalorier. Synes ikke at dette er spesielt lite. Har droppa alt av det usunne. Er normal vektig når. Ligger på 63,5 kg og er 160 høy. Ønsker å komme meg ned til 60 og holde vekten stabil. Da kunne jeg gå opp til å spise 2000kalorier igjen som er normalt for kvinner.

1500 er ikke spesielt lite, nei. Når du skrev lavkalori, så jeg for meg diett på 1000 kalorier. Og det er litt lite. 1500 kalorier er ca det du trenger for å holde vekten, men om du er littegranne aktiv i tillegg, vil du gå ned i vekt.

Jeg tenker at så lenge legen har gitt deg klarsignal, bør det være trygt.

Ja mener det jeg å.☺

Det går nok heilt fint:) eg går på lavkarbo og spent på om eg får fortsette på det når en spire kommer!

Sent from my iPhone using BV Forum

Men hvordan gjør dere det? Teller dere kalorier på alt dere spiser da?

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Ja teller alt jeg spiser i førsten veide jeg maten nå vet jeg sånn ca hvor mye kalorier det er i det jeg spiser uten å veie.

1500 kcal pr dag er alt for lite for en gravid spesielt når man i gjennomsnitt skal ligge på 2000 kcal. Ta det fra ei som drivered fitness og har hjulpet utallige ned i vekt i tillegg til meg selv -30kg. Slanking under graviditeten er ikke anbefalt. Jeg anbefaler deg heller å ha fokus på et sunt kosthold under svangerskap med god aktivitet. Å gå på diett over lenger tid vil også klusse med fordøyelsen din og det vil ette hvert bli vanskelig å fordøye vanlig mat igjen når du går av diett.

Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - 28 • Pergo kur 1
PP 29 - ? Pergo kur 2

Autocorrect er noe kjekke greier :o

Back
Topp