Lav hcg-stigning?

Krollemor

Blir kjent med forumet
Hei!

Jeg var hos legen forrige fredag og tok hcg-prøve, og en ny en på mandagen for å måle stigningen.
Prøvene ble tatt når jeg var 6+1 og 6+4.
Fikk svar fra legen min og at verdiene var fine og at stigningen var fin, alt så normalt ut i følge han.

Ønsket å vite verdiene selv også da så bestemte meg for å ringe legekontoret for å høre, og fikk vite at de hadde vært 5000 på fredagen og 8200 på mandagen.
Selv synes jeg jo ikke dette hørtes særlig bra ut, og har i grunn blitt ganske urolig for at dette ikke går allikevel.
Først og fremst skulle det jo doblet seg, men synes også at det hørtes veldig lavt ut til å være 6 uker.

Har bestilt time til tidlig UL for å være sikker, orker ikke vente lenger enn nødvendig om det egentlig ikke er som det skal inni der, men det er ikke før om en uke og det føles veldig lenge å vente.
Er det noen som har erfaringer eller oppløftende ord å komme med?:(

Jeg har dessverre ikke noen erfaringer å dele rundt det med lit lav stigning.
Men har du hatt noen blødninger siden du får sjekket hcg stigningen ?
Det trenger ikke å bety noe, men tror det er lurt at du har bestilt ul så du får sjekket :)
Ja det er forferdelig å gå å vente når en egentlig vil vite det med en gang. Det er ikke godt å gå å være usikker på om en kan glede seg samtidig som en er veldig bekymret.

Jeg har selv vært utrolig uheldig å hatt 3 sa, 1 exu, og 1ma. Men også en sønn etter dette og er nå gravid igjen. Jeg måler også hcg men ville bare vite om stigningen var ok, for hvis jeg hadde fått vite tall ville det blitt googling og kanskje stress.
Selv om jeg har målt hcg før ved exu og før Maen ble en ma, så har jeg forsatt ikke sett en så god stigningen som samtidig er litt lav i forhold til gjennomsnittet. Så det trenger ikke å bety nå, kan jo være at siden de vokser litt i rykk og napp så kan nok hcg stigningen være det også.

Når du kommer opp i sånne nivåer er doblingstiden lenger.

Utifra denne tabellen er tallene dine helt innafor.IMG_8161.jpg

Etter 6 uker er uansett UL bedre enn hcg- verdier alene

Jeg har dessverre ikke noen erfaringer å dele rundt det med lit lav stigning.
Men har du hatt noen blødninger siden du får sjekket hcg stigningen ?
Det trenger ikke å bety noe, men tror det er lurt at du har bestilt ul så du får sjekket :)
Ja det er forferdelig å gå å vente når en egentlig vil vite det med en gang. Det er ikke godt å gå å være usikker på om en kan glede seg samtidig som en er veldig bekymret.

Jeg har selv vært utrolig uheldig å hatt 3 sa, 1 exu, og 1ma. Men også en sønn etter dette og er nå gravid igjen. Jeg måler også hcg men ville bare vite om stigningen var ok, for hvis jeg hadde fått vite tall ville det blitt googling og kanskje stress.
Selv om jeg har målt hcg før ved exu og før Maen ble en ma, så har jeg forsatt ikke sett en så god stigningen som samtidig er litt lav i forhold til gjennomsnittet. Så det trenger ikke å bety nå, kan jo være at siden de vokser litt i rykk og napp så kan nok hcg stigningen være det også.

Hadde en liten blødning før positiv test, men var kun gammelt blod og ikke mye, varte en liten uke og har ikke vært noe mer siden. Tok hcg pga dette og at jeg ikke har hatt veldig mye symptomer, men det hadde jeg i grunn ikke med datteren vår heller så ikke unormalt til meg å være.
Hadde en SA i uke 11 rett før vi fikk henne da og bekymrer meg nok litt ekstra pga det, vil jo virkelig ikke oppleve det igjen.

Ja det er det jeg stusser litt over også, det har jo steget selv om det er mindre enn jeg hadde håpet på. Og ulike tabeller for hva som er innenfor normalen av hcg i de forskjellige ukene virker til å si at det ikke er utenfor normalen med disse verdiene i uke 6-7.
Men får vel bare være tålmodig og prøve å ikke tenke så mye på det frem til neste onsdag, så får vi i hvertfall endelig svar da!

Tusen takk for svar i hvertfall![emoji4]

Man kan ikke sammenligne, men hvis du vil vite mine verdier forrige graviditet så var dem
5+6: 14751
6+1: 26422

Endte i en fin liten gutt

Jeg hadde 70 000 nå i dette svangerskapet når jeg var 6+4 ca!? Kanskje jeg skal ha to? Jeg kan ikke noe om dette, eneste jeg vet er at man har veldig forskjellig og det er ofte stort sprik imellom normalen, så det trenger ikke bety at noe er galt!
Men dra på ul, så slipper du og gå å uroe deg❤️

Jeg hadde 70 000 nå i dette svangerskapet når jeg var 6+4 ca!? Kanskje jeg skal ha to? Jeg kan ikke noe om dette, eneste jeg vet er at man har veldig forskjellig og det er ofte stort sprik imellom normalen, så det trenger ikke bety at noe er galt!
Hvis du dobler min siste hcg måling så hadde den vært rundt 50 000 6+3, så trur du er innafor normalen i allefall :) ikke sikkert at det er tvillinger :)

Hvis du ser på tabellen jeg la ut over her ser du at det er fint innafor det og. Veldig store normalvariasjoner

Når du kommer opp i sånne nivåer er doblingstiden lenger.

Utifra denne tabellen er tallene dine helt innafor.Vis vedlegget 246588

Etter 6 uker er uansett UL bedre enn hcg- verdier alene

Ja det er jo som du sier, i den lavere enden men fortsatt innenfor normalen. Jeg forventet nok bare litt mer siden jeg sist svangerskap målte i uke 5 tror jeg, og gikk fra 4000 til 15000 på 2-3 dager.
Får bare holde hodet kaldt!

Takk for svar alle sammen!

Back
Topp