Lav hcg stigning -SA/ MA

Bkno5948030

Første møte med forumet
Hei. Jeg er gravid, i utganspunktet i uke 9, men ut ut ifra UL uke 5-6.
For to uker siden begynte jeg å blø (brunt med litt klumper) og fikk time hos fastlegen tre dager etter da det var helg. Fastlegen tok UL og klarte ikke se noe hjerteaksjon, men en graviditet i livmor. Blødningen avtok, men har hele tiden hatt brunlig utflod som ligger i skjeden. Ble henvist til sykehuset.
På onsdag forrige uke: hcg 43000, vanskelig å se vitalt foster. Mulig en så noe som antyder hjerteslag.
På fredag forrige uke: hcg 45000
Mandag denne uken: hcg 51700, samme funn på UL, men tror det er pulsen min de ser på UL. Klarte måle CRL, som ikke var mulig fredagen før.
Torsdag (i dag) hcg: 51600.
Ut ifra disse svarene tyder jo det meste på en MA. Har ikke time til ny kontroll før over helgen, noe som kjennes som en evighet. Jeg skjønner jo at dette ikke lover bra og vil helst få det avklart fort. Noen som har erfaring med dette?

Hei. Jeg er gravid, i utganspunktet i uke 9, men ut ut ifra UL uke 5-6.
For to uker siden begynte jeg å blø (brunt med litt klumper) og fikk time hos fastlegen tre dager etter da det var helg. Fastlegen tok UL og klarte ikke se noe hjerteaksjon, men en graviditet i livmor. Blødningen avtok, men har hele tiden hatt brunlig utflod som ligger i skjeden. Ble henvist til sykehuset.
På onsdag forrige uke: hcg 43000, vanskelig å se vitalt foster. Mulig en så noe som antyder hjerteslag.
På fredag forrige uke: hcg 45000
Mandag denne uken: hcg 51700, samme funn på UL, men tror det er pulsen min de ser på UL. Klarte måle CRL, som ikke var mulig fredagen før.
Torsdag (i dag) hcg: 51600.
Ut ifra disse svarene tyder jo det meste på en MA. Har ikke time til ny kontroll før over helgen, noe som kjennes som en evighet. Jeg skjønner jo at dette ikke lover bra og vil helst få det avklart fort. Noen som har erfaring med dette?

Hei<3

Min erfaring begynte med at jeg i uke 7 ble satt tilbake til max 6+1, embryo ca 0,49mm og med svake og uregelmessige hjerteslag. Gyn sa det kunne tyde på at hjertet akkurat var begynt å slå og bare sa ‘kom tilbake i uke 12’. Eg fikk det ikke til å stemme mtp el og når jeg fikk positive tester at jeg skulle bli satt tilbake en hel uke og gikk på ny tul ca ti dager etter. Da var det ikke hjerteaktivitet lengre og embryoet hadde knapt vokst. Pga helg ble det ikke til at jeg fikk gjennomført medisinsk abort før i uke 9. Hadde ikkenpå noe tidspunkt blødning før den medisinske aborten. Les gjerne historien min i dagboken: alle gode ting er forsøk nr.3? Og ikke vær redd for å sende pm om du lurer på noe<3 Som solskinnshistorie kan jeg si at jeg rakk å ha én mens etter aborten før jeg ble gravid igjen og er i dag 18+2:)

Jeg opplevde dårlig stigning på HCG, og nesten to uker yngre foster enn jeg fikk til å stemme. Fosteret vokste og levde videre i en måned, flr jeg mistet i uke ti pluss noe. Jeg hadde dårlig følelse hele veien.

Back
Topp