Lav HCG-stigning og lite å se på ul 5+0

lillereka

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
❤Januarlykke 2022❤
Augustbarna2024
Hei. Hcg-en min steg fra 80 til 105 på to dager og det var lite å se på ul 5+0, kun et lite sort rom. Er forberedt på at det mest sannsynlig er svangerskap utenfor livmora, eller noe annet galt, er det noen som har noen som har opplevd noe lignende?
 
Hei. Hcg-en min steg fra 80 til 105 på to dager og det var lite å se på ul 5+0, kun et lite sort rom. Er forberedt på at det mest sannsynlig er svangerskap utenfor livmora, eller noe annet galt, er det noen som har noen som har opplevd noe lignende?
Hcg dobler seg ikke før etter 2 dager ca, og 5+0 er altfor tidlig for å se noe som helst på ultralyd. Informerte virkelig ikke lege/jordmor som utførte ultralyden deg om det?
 
Hcg dobler seg ikke før etter 2 dager ca, og 5+0 er altfor tidlig for å se noe som helst på ultralyd. Informerte virkelig ikke lege/jordmor som utførte ultralyden deg om det?
Hei, og takk for melding, ble litt roligere nå ❤️ Legen sa at de skulle ønske de kunne vente noen uker med ul, og at det skjedde at det har blitt graviditeter av det de trodde ikke ble noe, men at h*n ikke likte helt det h*n så. Skulle helst sett en plommesekk. Var 48 timer mellom de to blodprøvene, så synes det var lite at hcg-en gikk fra 80 til 105.
 
Jeg har hørt mange historier der livmoren har sett helt tom ut på den tiden og så har det blitt baby alikavel. Enig i at hcg har litt lav stigning, men det øker gjerne litt i rykk og nap så det kan godt tenkes at det tar seg opp snart. Det å være tidlig gravid er utrolig stressende og man kan lett føle på en konstant bekymring. Føler veldig med deg :Heartred
 
Hei, og takk for melding, ble litt roligere nå ❤️ Legen sa at de skulle ønske de kunne vente noen uker med ul, og at det skjedde at det har blitt graviditeter av det de trodde ikke ble noe, men at h*n ikke likte helt det h*n så. Skulle helst sett en plommesekk. Var 48 timer mellom de to blodprøvene, så synes det var lite at hcg-en gikk fra 80 til 105.

Har du fått noen oppfølgingsplan da?
 
Tok ny hcg som viste en stigning på bare 64 på 3 dager (fra 105), så er innstilt på at dette ikke går veien dessverre. Ny ul neste uke.
 
Med min førstefødte hadde jeg stigning fra 53 til 70 på tre dager (4+0 til 4+3) og så fra 70 til 219 på fire dager (4+3 til 5+0).
 
Tok ny hcg som viste en stigning på bare 64 på 3 dager (fra 105), så er innstilt på at dette ikke går veien dessverre. Ny ul neste uke.


Så trist å høre:-( var slik jeg oppdaget EXU selv tidligere i år, der var stigning men for lite (det her var vell og merke i uke 7-8) så når vi ikke fant noe på UL var det også tydelig. Tok tid, men de fant til slutt en «donut» i eggleder, det var altså dannet seg plommesekk der uten innhold. Fikk behandling med en slags cellegift på sykehus som drap cellene så det ikke skulle fortsette å vokse pga fortsettende stigning over flere dager.

Det var tungt men, var bedre å vite for sikkert enn å gå rundt med usikkerhetene som varte et par uker før vi fokk bekreftet det:-/

Ønsker deg lykke til:Heartred
 
Har hatt lav stigning mine to siste svangerskap. Begge viste seg dessverre å være blighted ovum.
 
Hadde stoppet å utvikle seg veldig tidlig her, men de mente de så morkakeanlegg eller noe, sånn at det er heldigvis ikke graviditet utenfor livmora. Nå er det bare å vente på at kroppen forhåpentligvis ordner opp, eller så blir det piller.
 
Back
Topp